El nou documental "4 camises" s'endinsa en els inicis de les quatre colles castelleres de Tarragona: Xiquets de Tarragona, Colla Jove Xiquets de Tarragona, Xiquets del Serrallo i Colla Castellera Sant Pere i Sant Pau. A través de 21 testimonis, incloent-hi castellers i expertes del món casteller, la peça narra la fundació i evolució de cadascuna de les colles amb una narrativa entrellaçada.
Aquest projecte és obra dels periodistes Gio Gonzales i Asser Parreu, i la comunicadora audiovisual Txell Barbarà, com a part del seu treball de fi de grau a la Universitat Rovira i Virgili (URV). El documental també inclou material d'arxiu com retalls de premsa i imatges de l'Arxiu Municipal de Tarragona i altres fons locals. La producció ha comptat amb la col·laboració de Places Films, una productora emergent liderada pels comunicadors Pau Bellón i Juan David Arboleda.
La pel·lícula es divideix en tres parts: els records dels primers dies de les colles, les reflexions sobre la seva evolució —amb temes com el paper de les dones i els desafiaments superats—, i les visions personals de futur. D'aquesta manera, el documental explora no només la història castellera, sinó també la memòria i identitat compartida de Tarragona.
L'estrena serà el dilluns 16 de setembre a les 19.15 hores a l'Aula Magna del campus Catalunya de la URV, com a part de les Festes de Santa Tecla 2024, amb el suport de la URV i l'Ajuntament de Tarragona.