El programa d'actes de Sant Jordi 2023 a Reus

Reus tornirà a omplir-se d'activitats per celebrar la Diada de Sant Jordi 2023

Publicat el 14 d’abril de 2023 a les 16:24
Actualitzat el 17 d’abril de 2023 a les 09:50
La celebració de la Diada de Sant Jordi 2023 portarà als carrers de Reus una setantena d'entitats, 9 llibreries i 12 floristeries. A la plaça del Mercadal hi haurà les llibreries, les floristeries, la parada de l'Ajuntament i la Diputació de Tarragona i, enguany, també, una parada amb un Punt Lila informatiu.

La resta de parades, d'entitats culturals, esportives, partits polítics i centres educatius, es repartiran per la plaça de Prim, el raval de Santa Anna, la plaça del Castell, el carrer de la Mar, el Fossar Vell, la plaça del Teatre i la plaça de Sant Pere. 

PROGRAMA D'ACTES DE SANT JORDI 2023 A REUS

 

DIMARTS 18 D’ABRIL

- A les 5 de la tarda, a l’Aula del Pintat del Centre Cívic Llevant, taller de manualitats «Omplim el pati de roses» fets amb roses de cartró i filferro per omplir el pati de jardineres. Per a tots els públics. Organitza: Centre cívic Llevant, SIS (Servei d’Intervenció Socioeducativa) i club de la costura.
- A les 7 de la tarda, al Teatre Bartrina, Prosceni Reddis Bartrina, amb David Bagés, actor de teatre, cinema i televisió presentat per l’actor Marc Martínez. Organitzen: Fundació Reddis i Consorci del Teatre Bartrina. Entrada gratuïta amb invitació.
- A les 7 de la tarda, a la Sala Central de la Biblioteca Xavier Amorós, presentació de la novel·la Tras el fuego las cenizas, de Luis Bolívar.

DIMECRES 19 D’ABRIL

- A dos quarts de 6 de la tarda, a l’Arxiu Municipal de Reus, visita guiada a les instal·lacions de l’arxiu i presentació del punt de llibre 2023. El punt de llibre es podrà recollir a les instal·lacions de l'arxiu.
- A dos quarts de 6 de la tarda, a la Sala Infantil de la Biblioteca Pere Anguera, Club de lectura «Vermell» a càrrec de la Cinta Audi.
- A les 6 de la tarda, al Centre Cívic del Carme, taller familiar «Poesia en família», d’elaboració de poesia amb la mainada. Inscripcions a inscripcions.reus.cat.
- A les 6 de la tarda, en format en línia, Club virtual «Clàssics» de la Biblioteca Xavier Amorós. - A dos quarts de 7 de la tarda, a la Sala Annexa de la Biblioteca Xavier Amorós, Club de lectura «Anglès» amb Burnt Shadow, de Kamila Shamsie.
- A les 7 de la tarda, a la Sala Central de la Biblioteca Xavier Amorós, presentació del llibre Caputxines: incongruències i vivències durant la pandèmia, d'Agnès Padró.

DIJOUS 20 D’ABRIL

- A les 10 del matí, a la Sala Annexa de la Biblioteca Xavier Amorós, club de lectura «El sentit de la vida» amb el llibre Shimriti, de Jorge Bucay.
- A dos quarts de 4 de la tarda, al pati del Centre Cívic Llevant, recital de poemes per Sant Jordi, a càrrec dels alumnes de cicle Mitjà de l’escola Rubió i Ors.
- A dos quarts de 7 de la tarda, a la Sala Annexa de la Biblioteca Xavier Amorós, Club «A punt de música».
- A les 7 de la tarda, a la Sala Emili Argilaga del Centre de Lectura, presentació del nou numero de la Revista del Centre de Lectura: Monogràfic Xavier Amorós.
- A les 7 de la tarda, al Centre de la Imatge Mas Iglesias, el Documental del Mes: Memòries del Tsunami.

DIVENDRES 21 D’ABRIL

- A les 6 de la tarda, al Centre Cívic del Carme, contacontes en anglès: Storytelling. Una experiència de contes en anglès. Inscripcions a inscripcions.reus.cat.
- A dos quarts de 6 de la tarda, a la Biblioteca Xavier Amorós, Club de ficció digital, una proposta per descobrir els videojocs i cercar espais de relació amb la lectura.
- A dos quarts de 6 de la tarda, a la Sala Infantil de la Biblioteca Pere Anguera, Club de lectura «Blau» El pesolet amb Maria Henar.
- De 6 de la tarda a 8 del vespre, a la Llibreria Gaudí, signatura de llibres.
- A les 7 de la tarda, a la Biblioteca Xavier Amorós, Revetlla de Sant Jordi i Trobada d’autors i autores locals amb la intervenció de Rosa Mateu (veu) i Pau Terol (música) amb «I jo et diria Amorós». Aquest any, Any Xavier Amorós, el discurs expositiu de les obres simula una ràdio en referència a la faceta de comunicador que va tenir l’autor reusenc. Col·labora: La Nova Ràdio.
- A les 7 de la tarda, a la Sala Fortuny del Centre de Lectura, inauguració de l’exposició «Bigas Luna (1946-2013): deu anys després» de Josep Borrell Garciapons.
- A les 7 de la tarda, a la Sala Emili Argilaga del Centre de Lectura, presentació del llibre Un dietari sentimental, de Júlia Bacardit, a càrrec de Jesús Argentó.
- A dos quarts de 9 del vespre, al Teatre Fortuny, concert de Mariona Escoda, guanyadora del concurs Eufòria de TV3. Preu: 18€ i 20 €. A les 9 del vespre, al Teatre Bartrina, Cine Club Broker, de Hirokazu Koreeda. Organitza: Centre de Lectura.
- A les 11 de la nit, al Bar Absenta, Reus Cultura Contemporània (RCC), concert de Súper Gegant. Preu: 10€ anticipada i 12€ a taquilla. Organitza: Anima’t Associació Cultural.

DISSABTE 22 D’ABRIL

- De 10 a 2 del migdia i de 5 a 9 del vespre, a la Casa Navàs, 3a Edició del Navàs Market de Sant Jordi, mercat d’art i artesania local.
- D’11 a 1 del migdia, a la plaça de la Patacada, visita guiada al refugi antiaeri de la Patacada. Reserva a www.anseducacio.cat.
- A les 12 del migdia, a la Sala Emili Argilaga del Centre de Lectura, presentació del llibre La pausa dels dies, de Xavier Graset.
- A dos quarts de 7 de la tarda, des del Mercat Central, actuació de la Banda de cornetes i tambors La Verònica. Organitza: Associació Agrupació Musical la Verònica.
- A les 8 del vespre, al Teatre de l’Orfeó Reusenc, presentació de l’entitat Mas Jazz i concert de Pau Montoya. Preu 10€ i socis 8€. Organitza: Bravium Teatre.
- A les 8 del vespre, al Teatre Bartrina, representació de l’obra Tocar Mare, de Marta Barceló i Femenías, amb Lluïsa Castell i Georgina Latre. Preu 15€, 12€ i 9€.
- A les 8 del vespre, a la plaça de la Patacada, concert amb el grup de versions Skatarella i Dj Bonkers. Organitza: La Crispeta que no peta.

DIUMENGE 23 D'ABRIL, DIADA DE SANT JORDI


- De 10 a 2 del migdia i de 5 a 9 del vespre, a la Casa Navàs, 3a Edició del Navàs Market de Sant Jordi. Mercat d’art i artesania local.
- De 10 a 2 del migdia, al Gaudí Centre, «Et dius Jordi, Jordina, Jorge, Georgina?» Si es així, podràs entrar gratuïtament al Gaudi Centre i endinsar-te a l’espai d’interpretació per conèixer la vida i l’obra del genial arquitecte.
- A dos quarts d’11 del matí, a la Casa Navàs, «El jardí màgic de Casa Navàs» visita-taller infantil adreçada a nens de 4 a 7 anys acompanyats d’un adult. Preu 11€ a www.casanavas.cat.
- A les 11 del matí, a la parada de l’Ajuntament, obertura de la Marató de lectura de textos de Xavier Amorós. Vols venir a llegir un text escrit per Xavier Amorós? Poesia, prosa, article... pots inscriure’t a inscripcions.reus.cat
- A les 11 del matí, davant la parada de la Casa de Misericòrdia, contacontes a càrrec dels voluntaris de l’entitat.
- A un quart menys cinc de 12 del matí i a dos quarts d’1 del migdia, a la Casa Navàs, «Un somni amb caràcter» per celebrar l’any Lluís Domènech i Montaner, el famós arquitecte ens ensenyarà la seva obra en una visita exclusiva. Preu 17€ a www.casanavas.cat.
- A dos quarts de 12 del matí, a l’estand de l’Ajuntament, esmorzar per als lectors i lectores en motiu del 20è aniversari de les Biblioteques Municipals de Reus.
- A les 12 del migdia, pels carrers del nucli antic, cercavila del gegant En Peret Ganxet. Organitza: Associació Supera’t TEA Reus.
- A les 12 del migdia, al raval de Santa Anna núm. 2, recital a càrrec de Safareig Poètic. Organitza: Òmnium Baix Camp.
- A les 12 del migdia, al carrer Aleus, vermut en motiu del 25è aniversari del Ball de Cavallets. Organitzen: Ball de Cavallets – CRAC.
- De les 12 a les 2 del migdia, des de la plaça del Mercadal, Canal Reus emetrà un programa especial per Sant Jordi amb els autors del territori com a principals protagonistes.
- A dos quarts d’1 del migdia, a l’estand de l’Ajuntament presentació de les noves publicacions de l’Ajuntament de Reus i de la Diputació de Tarragona.
- A dos quarts d’1 del migdia, a la plaça de la Patacada, Vermut Crispeter amb Frankie Boronat que presenta el seu nou projecte musical en solitari i a continuació música en vinil de Niloga Boys. Organitza: Associació La Crispeta que no peta.
- A la 1 del migdia, a la parada de l’Ajuntament, vermut amb els autors i autores locals i breus presentacions de les noves publicacions.
- A les 2 del migdia, pels carrers del nucli antic, cercavila del gegant En Peret Ganxet. Organitza: Associació Supera’t TEA Reus.
- A dos quarts de 5 de la tarda, a la parada de l’Ajuntament, cafè amb els autors i autores locals i breus presentacions de les noves publicacions.
- A les 5 de la tarda, al raval de Santa Anna núm. 2, contacontes amb Antònia Farré i el seu conte El senyor No. Organitza: Òmnium Baix Camp.
- A dos quarts de 6 de la tarda, fins a dos quarts de 8 del vespre, a la parada de l’Ajuntament, marató de lectura de textos de Xavier Amorós.
- A dos quarts de 6 de la tarda, al raval de Santa Anna núm. 2, contacontes amb Núria Naval que explica el seu conte El caragol i el gira-sol. Organitza: Òmnium Baix Camp.
- A les 6 de la tarda, al raval de Santa Anna núm. 2, contacontes amb Mònika Escuer amb el seu conte En Pere, un ratolí al Colmado Baró. Organitza: Òmnium Baix Camp.
- A les 6 de la tarda, des de la plaça de Sant Pere, cercavila de la Geganta Arlet amb una cobla de tres quartans. Organitza: Colla Gegantera dels Alegre.
- A les 6 de la tarda, a la plaça del Mercadal, audició i ballada de sardanes, a càrrec de la Cobla Pare Manyanet.
- A dos quarts de 7 de la tarda, a la plaça de Prim, actuació del Cos de Bastoners de l’Orfeó Reusenc. Organitzen: Òmnium Baix Camp i Orfeó Reusenc.
- A dos quarts de 7 de la tarda, al raval de Santa Anna núm. 2, concert de la coral Canta amb el Cor. Organitzen: Òmnium Baix Camp i el CNL de l’Àrea de Reus Miquel Ventura.
- A les 7 de la tarda, a la plaça de Prim, concert de l’Orfeó Reusenc.
- A tres quarts de 8 de la tarda, pels carrers del nucli antic, cercavila del Drac, el Drac petit i la Víbria.
- A les 8 del vespre, a la plaça del Mercadal, exhibició castellera a càrrec dels Xiquets de Reus. A continuació, a la plaça del Mercadal, encesa del Drac, el Drac petit i la Víbria.
- A les 8 del vespre, il·luminació de la façana del Gaudí Centre en color blanc en honor a la festivitat de Sant Jordi.

Podeu consultar els actes posteriors a la diada de Sant Jordi en aquest enllaç.