Valls celebra, avui diumenge dia 16 de gener, la festa de Sant Antoni amb la sortida dels tradicionals Tres Tombs. Es tracta d'una celebració declarada per la Generalitat Festa Tradicional d'Interès Nacional i una de les més importants del país.
Hi participa la millor col·lecció de carros que es pot veure desfilar per Catalunya i que té a la capital de l'Alt Camp i al seu Centre Històric un dels itineraris de més bellesa plàstica i espectacularitat. D'entre les novetats d'aquesta edició, destaquen l'estrena, durant la jornada dels Tres Tombs, de dos carros pertanyents a la col·lecció de Cal Xolo. El primer es tracta de la rèplica d'un carruatge fúnebre vallenc, mentre que el segon és un carro aljub.
Alteracions en el recorregut
Aquest any el recorregut habitual del tercer i darrer tomb es veurà modificat. És amb motiu de la incompatibilitat del pas dels carruatges de major volum amb la producció, els preparatius i la instal·lació de les lluminàries de les Festes Decennals de la Candela 2021+1 a la zona del Centre Històric, en especial al carrer de la Cort i plaça del Blat.
Així, i com és habitual, el primer tomb iniciarà als Molls de l'Estació i Francesc Gumà, passant per la carretera del Pla, Font de la Manxa, Jaume Huguet, muralla del Castell, muralla Sant Francesc, muralla del Carme i Portal Nou.
El segon tomb recorrerà el Portal Nou, muralla de Sant Antoni, Cor de Maria, Abat Llort, carretera de Montblanc, Font de la Manxa, Jaume Huguet, muralla del Castell, plaça de Sant Francesc, Sant Antoni, Carnisseria, plaça de les Garrofes, Tomàs Caylà i Portal Nou. Pel carrer Sant Antoni no hi passaran, com és habitual, els carros grans, que segueixen per la muralla.

Pel que fa al tercer i últim tomb, enguany amb recorregut modificat, aquest transcorrerà des del Portal Nou per la muralla Sant Antoni, muralla del Castell, Jaume Huguet, Font de la Manxa, Anselm Clavé, Passeig de l'Estació, carrer del Tren, Francesc Gumà i camí dels Molls de l'Estació.
Tornen els tradicionals tortells
Aquest diumenge 16 de gener es celebraran els Tres Tombs a Valls on es podran adquirir els tradicionals tortells. La Societat de Sant Antoni, els forners de la ciutat i la regidoria de Comerç i Turisme han impulsat aquesta iniciativa que servirà perquè durant la jornada es reparteixin els preuats tortells de Sant Antoni.
És una manera de consolidar aquesta tradició que es va re-emprendre l'any 2019 coincidint amb el 40è aniversari de Tres Tombs a Valls.
El tortell, que elaboraran els forns de Pa i degustació Manel, Forn del Carme, Fleca pastisseria Cal Cesc i Pa i pastisseria Ca l'Estevet, es podrà comprar per 3,5 euros. S'espera repartir-ne més de 300 durant el dia gran de la festa acompanyats amb una bossa feta especialment pels Tres Tombs de Valls.
Els tortells estaran a un carro que després del primer tomb s'ubicarà a la Font de la Manxa i esdevindrà el punt de venda.