Gran sorpresa: Una peça molt icònica presideix el Pont Vell de Montblanc

L'escultura és obra de Rebeca Muñoz

Publicat el 19 d’abril de 2023 a les 11:08
Una gran escultura, que representa la imatge de Sant Jordi, presideix, des d’avui, el pont Vell de Montblanc. La instal·lació d’aquesta peça obra de l’escultora Rebeca Muñoz complementa les obres de rehabilitació del pont medieval de Montblanc, un dels símbols del llegat que preserva la vila Ducal.
 
«L’escultura, amb el Sant Jordi vestit com ho feien els cavallers durant l’edat mitjana, ens mostra un guerrer cobert amb una armadura en una posició reposada. Jo diria que es troba davant de la batalla, quan els herois es troben en una situació de dubte abans de fer coses extraordinàries» explica l’autora de la peça, Rebeca Muñoz.
 
Per a l’escultora, nascuda a Barcelona l’any 1971 i llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona, l’execució de l’escultura de Sant Jordi de Montblanc  «ha estat també per a mi, una lluita per matar el drac del càncer. Perquè he realitzat aquesta obra mentre he estat fent quimioteràpia» afirmava.
 
La col·locació de l’escultura de Sant Jordi s’ha dut a terme aquest matí a Montblanc, en un procés complex però que ha permès culminar un important procés de recuperació d’aquesta infraestructura, que tot i restar dempeus després dels aiguats del 2019, en va resultar molt malmesa.
 

Imatge de la nova escultura de Sant Jordi Foto: Ajuntament de Montblanc


 
Ara, de fet, els treballs de rehabilitació enfilen la seva recta final. El Pont Vell de Montblanc té quatre ulls amb uns bells esperons centrals. Va ser bastit al segle XII, a la sortida del Camí Reial. La infraestructura ha resistit fortes riuades, guerres i també intents de demolició com l’any 1882. Així mateix, ha estat objecte d’importants obres de rehabilitació els anys 1634, 1883, 1889, 1966 i ara, per a restaurar els danys dels aiguats del 2019.
 

L’escultora

Rebeca Muñoz Carrilero va néixer l’any 1971 a Barcelona. Es va llicenciar en Belles Arts l’any 1995 a la Universitat de Barcelona. És escultora i pintora d’estiu figuratiu. També és autora del monument al Beat Tarrés, emplaçada als jardins del seminari de Barcelona, el relleu de Josepmaria Escrivà emplaçat a l’església de Sant Julià de Lòria a Andorra o el monument als Gegants de Montblanc, així com la reconstrucció de la Mare de Déu de la Serra petita.