Passades les festes de Nadal, l'Ajuntament de Sarral ha pres la decisió de suspendre, per segon any consecutiu, la Festa dels Quintos. Es tracta d'una de les celebracions més antigues i conegudes del poble.
Igual que l'any passat, aquest 2022, s'ha hagut de suspendre a causa de la pandèmia, «ja que les mesures decretades pel govern català no autoritzen reunir a tantes persones», expliquen fonts municipals.
La voluntat de la comissió organitzadora és poder celebrar-la al llarg d'enguany. Dependrà, però, de l'evolució de la pandèmia. La festa estava prevista pel proper 15 de gener.
Una tradició que data de 1942
La tradició data de l’any 1942 i se celebra el dissabte més proper a la diada de Sant Antoni Abat. Els protagonistes són els joves que aquell any assoleixen la majoria d’edat.
Ells són els encarregats d'organitzar la festa i d’avaluar les diferents carrosses que faran els Tres Tombs a la Muralla. Hi participa gairebé tota la població sarralenca.