La ciutat de Valls commemorarà la Diada Nacional de Catalunya el pròxim diumenge 10 de setembre al vespre, com a vigília dels actes centrals que es desplegaran en el conjunt del país l’Onze de Setembre. Les activitats se centraran a la plaça del Blat a partir de les 8 del vespre, i comptaran amb el cant de l’Himne Nacional de Catalunya, “Els Segadors”, a càrrec del SuiteCor de Valls, i amb l’actuació de les dues colles castelleres dels Xiquets de Valls.
El programa es desenvoluparà, a partir de les 20 h. a la plaça del Blat, amb l'entrada de les colles castelleres dels Xiquets de Valls, realitzant-la la Colla Joves pel carrer de la Cort i la Colla Vella pel carrer Major. Tot seguit, sorteig de l'ordre de l'actuació castellera amb els dos caps de colla per determinar l’ordre de la diada.
A continuació, cant de l’Himne Nacional de Catalunya “Els Segadors”, interpretació conduïda pel SuiteCor de Valls i acompanyada pel públic assistent, mentre es desplega la senyera des de l’edifici de Can Segarra. Seguidament, les colles aixecaran simultàniament dos pilars de cinc.
A les 20.30 h, s'iniciarà l'actuació castellera amb la Colla Joves Xiquets de Valls i la Colla Vella dels Xiquets de Valls, nova cita del calendari local al quilòmetre casteller. Cada colla completa el seu torn en la ronda abans de donar pas a l’altra agrupació, mentre la diada es desenvolupa amb tres rondes més una de pilars.
Valls commemorarà l'11 de Setembre amb la tradicional diada castellera
Els actes tindran lloc durant la vigília, el dia 10 al vespre
ARA A PORTADA

- Albert Oliva
- Responsable de l'edició Alt Camp i l'edició Conca de Barberà de TarragonaDigital
Publicat el 07 de setembre de 2023 a les 11:11
Et pot interessar
-
Cultura El Nomad Festival fa parada a Tarragona en una edició amb més espai
-
Cultura El festival Psicurt torna a superar el rècord de curtmetratges rebuts amb la seva 10a edició
-
Cultura El Museu de Valls presenta la nova exposició «El Grup Taüll. L’avantguarda efímera»
-
Cultura El Pòsit de Cambrils a través de l’art i la memòria oral: la «casa de tothom» que va ser enderrocada
-
Cultura La 18a edició del Cap de Setmana Diatònic oferirà música tradicional arreu del Baix Camp
-
Cultura Torna un clàssic de l'estiu a Reus: el cicle de cinema fantàstic i de ciència-ficció als Jardins de la Casa Rull