El dijous 11 de setembre, l’Espluga de Francolí ha commemorat la Diada Nacional de Catalunya amb els actes tradicionals que s’organitzen anualment al municipi. A les 8.00 h del matí amb la disparada de salves s’iniciava la caminada popular, on van participar una seixantena de persones. La caminada va pujar cap al Garber, seguint cap a la carbonera, pou del gel, mirador de la Pena i després es va fer parada per esmorzar a la font del deport. A continuació van baixar per sender de l’Artiga i va finalitzar a l’Ermita de la Santíssima Trinitat.
A les 12.00 h del migdia, a l’ermita, es va dur a terme l’acte institucional, que va comptar amb les actuacions del ball de bastons i els grallers de l’Espluga. L’acte va continuar amb la lectura del manifest per part de la regidora de cultura Mar Gili, el discurs de l’alcalde Josep M. Vidal i finalment es va tancar amb el cant dels segadors.
L’Ajuntament de l’Espluga de Francolí vol agrair a la comissió de la caminada de l’11 de setembre per la seva tasca organitzativa, a l’ADF de l’Espluga per l’acompanyament i el suport logístic, al ball de bastons i grallers de l’Espluga per la seva participació, així com a la Germandat de la Santíssima Trinitat per la seva col·laboració i acollida a l’ermita.