L'Ajuntament de Calafell ha donat a conèixer les tres propostes guanyadores dels pressupostos participatius del 2023. La votació popular es va tancar el 28 d'octubre i tres han estat els projectes que han destacat per sobre de la resta. Sumen els 500.000 euros que el consistori sotmet a decisió ciutadana cada any.
Arbrat a la Rambla Nova i el carrer de la Garrotxa
La primera proposta seleccionada és l'aplicació del pla director de l'arbrat a la Rambla Nova i el carrer de la Garrotxa. Un projecte que inclou la poda dels arbres i la reparació de les voreres, amb un cost de 200.000 euros.
Ruta de senderisme
També ha estat seleccionada la proposta d'adequar i senyalitzar camins de Calafell per fer-ne una ruta de senderisme. Té el mateix pressupost que l'anterior, 200.000 euros.
Camí entre Calafell Parc i Valldemar
Finalment, un altre dels projectes més votats ha estat el d'adequar el camí entre les urbanitzacions Calafell Parc i Valldemar. Una actuació que s'ha de fer sense trencar el corredor ecològic. S'hi destinaran 100.000 euros.
La regidora de Participació Ciutadana, Helena Rubio, ha felicitat els promotors de les propostes i la ciutadania que ha emès el seu vot. Aquests tres projectes s'incorporaran al pressupost per l'any 2023, que s'ha d'aprovar les pròximes setmanes. Des del govern local han recordat que les actuacions «no són immediates, ja que cal redactar els projectes, aconseguir el finançament i treure'ls a licitació pública».