L'Ajuntament de Santa Oliva ofereix subvencions per a la reparació i reconstrucció d'elements fets amb la tècnica tradicional de la pedra seca. El consistori va aprovar fa unes setmanes una ordenança que regula les bases generals per a la concessió d'aquests ajuts.
L'objectiu és preservar l'art de la pedra seca, que està catalogat com a Patrimoni Cultural Immaterial des del 2018 per part de la Unesco. Les subvencions es donaran per fer accions de "restauració, conservació i rehabilitació de les construccions i els elements construïts mitjançant la tècnica tradicional de la pedra seca" al terme de Santa Oliva.
Aquest primer any, l'ajut se centrarà en les barraques. El consistori n'ha catalogat 41 que es podrien beneficiar de la mesura. Però en el futur les subvencions també s'oferiran per a la reconstrucció de pous, corrals, fonts, parets o marges. Les actuacions de nova construcció en queden al marge.
Santa Oliva ofereix ajuts per reconstruir barraques de pedra seca
Economia
El consistori ha catalogat fins a 41 construccions al municipi que es podrien beneficiar de la mesura
ARA A PORTADA
-
-
Societat L'alcalde del Vendrell demana canvis en la gestió de les infraestructures per evitar inundacions ACN
-
Cultura Ja es poden comprar els productes de Santa Tecla a la botiga del Mercat Central de Tarragona Antonio Ramos Llauradó
-
Societat L'Ajuntament de Reus instal·larà comptadors solidaris per garantir l'accés a l'aigua en llars vulnerables Antonio Ramos Llauradó
Publicat el
12 de juny de 2023 a
les 10:45
Et pot interessar
-
Economia
El Port de Tarragona actualitza el Pla de Sostenibilitat 2026-2030 amb nous objectius
-
Economia
L'Ajuntament de Montblanc i Ponentia reprenen les converses sobre el futur polígon industrial logístic
-
Economia
Reus alerta que la problemàtica d'accés a l'habitatge continua tot i sortir de la zona tensa residencial
-
Economia
El Port de Tarragona manté la tendència positiva i acumula un tràfic de 17,6 milions de tones aquest 2026
-
Economia
Les exportacions creixen un 2,1% a la demarcació de Tarragona al juny: superen els 1.037 milions d'euros
-
Economia
El Port de Tarragona adjudica la planta fotovoltaica dels tinglados del Moll de Costa
