El Calafell ha guanyat per 6 a 5 el Follonica i s’ha proclamat campió de la WS Europe Cup 2021-2022 disputat a Paredes, Portugal. Els homes dirigits per Ferran López han passat a la història guanyant la seva primera final continental després d’un encontre igualadíssim. Xano Edo, amb les seves intervencions en la recta final del matx, han permès conservar el triomf i enviar la copa cap a casa.
L’inici somiat
Els verds quallaven un inici d’encontre digne del millor dels somnis dels seguidors calafellencs. Mendes obria la llauna en el minut 2 amb un fort llançament des de la banda dreta i Martí Casas fent el segon un minut després amb un xut llunyà. Per acabar-ho d’adobar, Xano Edo aturava una falta directa a Banini i els italians no aprofitaven la superioritat de dos minuts.
Casas tornava a veure porteria en el minut 8 transformant una directa que es convertia en el tercer gol d’una final que es decantava aviat. S’estava quallant el duel perfecte però el follonica ha despertat aprofitant l’efectivitat en jugades de bola aturada. Banini anotava un penal dubtós en el minut 12 i el català Llobet feia el segon per situar-se un gol per sota.

Xaus injectaria calma al bàndol dels del Baix Penedès amb el quart en el minut 18 gràcies a una internada dins de l’àrea. L’avantatge podria haver estat més gran però Miras estavellava al ferro un xut de penal en el minut 20. Quan semblava que el 4-2 marxaria al descans, l’italià Montigel feia el tercer aprofitant un nou penal.
Conservant l’avantatge en tot moment
El segon temps mantindria el guió amb un Jan Escala que feia el cinquè en el minut 27 després d’un rebuig des de la tanca del fons de la pista. El Calafell tornava a tenir dos gols de marge i Edo s’erigia com heroi després de desviar una directa per la desena infracció. Malauradament arribaria el quart del Follonica amb un xut potent de Banini des de la banda esquerra en el minut 32.
Els homes dirigits per Ferran López seguien manant però la diferència era mínima i qualsevol errada podia empatar l’encontre després d’anar sempre per davant. Francesco Pagnini veia la blava en el 45 i la falta directa era transformada magistralment per Xaus en el minut 45 per fer el 6-4. Banini reaccionava ràpidament i feia el 6-5 que aigualia l’alegria momentània calafellenca.

Intel·ligents per gestionar el final
A tres minuts del final arribava la quinzena infracció italiana i la corresponent falta directa que Xaus no podia transformar en el setè. Desaprofitades dues ocasions per respirar, tocava defensar i aguantar la pressió italiana. Allargar les possessions, defensar sense marge a l’error i esperar les bones intervencions de Xano Edo.
La bona feina verda permetia complir amb el guió desitjat i el CP Calafell s’ha imposat i ha aixecat la copa de campió de la WS Europe Cup. Plantilla, cos tècnic i afició s’han fusionat en un esclat d’alegria per a un equip que serà recordat. Un equip i un club que, ara sí, pot afirmar amb contundència viure el millor moment de la seva història.


FITXA TÈCNICA
Calafell
Edo, Xaus, Mendes, Casas i Miras. A la banqueta: Marimón, Gabarró, Palau, Ferrer i Escala
Follonica
Irace, F.Pagnini, M.Pagnini, Bonarelli i Llobet. A la banqueta: Barozzi, Montauti, Banini i Montigel
Gols
1-0 / Mendes (2’)
2-0 / Casas (3’)
3-0 / Casas (8’)
3-1 / Banini (12’)
3-2 / Llobet (14’)
4-2 / Xaus (18’)
4-3 / Montigel (24’)
5-3 / Escala (27’)
5-4 / Banini (32’)
6-4 / Xaus (45’)
6-5 / Banini (45’)
Targetes blaves
Per als calafellencs Mendes i Ferrer i per a l’italià F. Pagnini
Àrbitre
Pedro Silva i Miguel Guilherme
Incidències
Matx corresponent a la final de la WS Europe Cup disputat al Multiusos de Paredes (Portugal)