El Nàstic només ha pogut empatar (1-1) davant el San Fernando en un matx on l’afició marxa a casa trista per l’ensopegada. Trista i preocupada perquè es compliquen les opcions de jugar el playoff d’ascens però pot estar orgullosa perquè l’equip ho ha intentat fins al final. Les intervencions miraculoses de l’exgrana Perales han impedit un triomf local que hauria estat justa en cas d’arribar.
Equilibri i respecte inicial
Nàstic i San Fernando saltaven a la gespa conscients de la importància dels tres punts entre un dels locals més potents i el millor visitant. Els aspirants a jugar la promoció demostraven les seves credencials amb equilibri, tot i que els grana sortien més valents a la gespa. Els andalusos, a la contra, generaven perill tot i que la defensa rebutjava sense problemes.
No ha estat fins a la recta final del primer temps quan els homes dirigits per Raül Agné premien l’accelerador buscant la diana. Romera fregava l’escaire dret de Perales amb un cop de cap passada la mitja hora i Nil es quedava a prop d’impactar la bola amb el cap quan el gol s’ensumava. S’ha hagut d’esperar a una de les primeres accions de la represa per veure com els grana trobaven el premi.
L’estratègia obre la llauna
El primer llançament de cantonada favorable al Nàstic en el segon temps s’ha convertit en la primera diana del matx. Romera engaltava la centrada de Del Campo per enviar l’esfèric al travesser, aquest ha impactat en Perales i s’ha acabat colant entre els tres pals. Un gol que podria haver estat acompanyat per un segon si s’hagués xiular un penal sobre Pablo Fernández que l’àrbitre Alonso de Ena Wolf no ha xiulat en el minut 63.
I del penal incomprensiblement no xiulat a favor del Nàstic, a l’empat visitant. Una badada de marcatge d’Albarrán ha permès Callejón rematar de cap dins de l’àrea petita per empatar en el minut 69. La reacció no tardava a arribar però un cop Perales i l’altra Romera enviant la pilota per sobre del travesser impedien el gol grana.
L’àrbitre, al centre de la polèmica
La pena màxima no assenyalada a favor dels grana ha posat l’estadi potes amunt, sensació que ha anat en augment amb el pas dels minuts. Les constants faltes assenyalades contra el Nàstic, quan aquest no ha fet un partit brut, han posat en entredit l’actuació d’Alonso de Ena Wolf. En la bogeria del final del matx, Biabiany ha perdonat l’1 a 2 en un u contra u davant Manu.
A la contra, Èdgar fregava el gol del triomf amb una rematada acrobàtica que marxava fora llepant el travesser. El matx es trencava però un cop la manca d’encert dalt i les brillants intervencions de Perales han impedit el necessari triomf. Aquest empat no satisfà un Nàstic que tancarà la jornada amb 49 punts, esperant als resultats aliens per saber a quina distància del cinquè.
FITXA TÈCNICA
Gimnàstic
Manu, Albarrán, Trilles, Quintanilla, Oriol, Ribelles (Elías 77’), Del Campo, Nil (Bonilla 67’), Robert (Èdgar 83’), Romera (Carbia 77’) i Becerra (Fernández 46’)
San Fernando
Perales, Ruiz, Páez, Ayala, Carbó (Benito 65’), Biabiany, Cortés, Santos (Ferrón 65’), Callejón, Agüero i Saúl (Bicho 65’)
Gols
1-0 / Romera (47’)
1-1 / Callejón (69’)
Targetes grogues
Per als locals Trilles (80’), Élías (82’) i Oriol (final) i per als visitants Agüero (77’) i Ferrón (92’)
Àrbitre
Alonso de Elena Wolf
Incidències
Matx de la jornada 33 de Primera RFEF disputat al Nou Estadi Costa Daurada amb la presència de 3.447 espectadors