ERC i Junts demanen la dimissió de Sandra Ramos com a presidenta de Tarragona Ràdio

Les dues formacions acusen la presidenta de l'Empresa Municipal de Mitjans de Comunicació de "manca de transparència"

Publicat el 03 de març de 2026 a les 10:35

Els grups municipals d'ERC i Junts a l'Ajuntament de Tarragona han demanat la dimissió de Sandra Ramos com a presidenta de l'Empresa Municipal de Mitjans de Comunicació de Tarragona (EMMCT). Ambdues formacions l'acusen de "manca de transparència" i "opacitat", ja que afirmen que hauria amagat informació al consell d'administració de l'empresa sobre la protecció de l'Oficina Antifrau de Catalunya al gerent de Tarragona Ràdio com a informador protegit.

En dos comunicats, republicans i juntaires han coincidit a explicar que la renovació de la protecció d'Antifrau es va produir l'octubre passat, però que se'n van assabentar fa pocs dies per una carta enviada pels advocats del gerent i no pas per la presidència de l'empresa.

Cal recordar que el gerent de Tarragona Ràdio, Xavier de Gispert, és testimoni protegit per l’Oficina Antifrau de Catalunya des del 2023 per haver denunciat presumptes irregularitats financeres a l’empresa amb pagaments i subvencions encobertes per més de 800.000 euros entre 2009 i 2019.

"Manca de transparència i ètica"

La portaveu d'ERC i membre del consell, Maria Roig, ha declarat que "és inadmissible que la presidenta de l'EMMCT oculti informació tan rellevant als membres del consell d'administració". "Estem parlant d'una qüestió de màxima importància que afecta directament la gestió de l'empresa pública i que els consellers hem de conèixer de primera mà i per la via institucional adequada", ha afegit.

Per la seva banda, el portaveu de Junts, Jordi Sendra, ha qualificat el fet de "manca de transparència i ètica, principis que haurien de regir la funció pública i més quan implica la lluita contra la corrupció". ERC i Junts són, respectivament, el principal partit de l'oposició a l'Ajuntament de Tarragona i la formació que més suport ha donat a l'executiu del PSC durant aquest mandat.

Des de Junts també s'ha destacat que "la presidència va presentar a Antifrau en nom de tot el consell d'administració" unes al·legacions a la renovació de la protecció del gerent. Unes al·legacions de les quals no s'hauria informat els membres del consell, tal com han denunciat. Per això, des del partit s'ha registrat una sol·licitud al consistori demanant una còpia dels arguments que es van presentar a Antifrau.

Segons han argumentat en l'escrit, "el coneixement íntegre" d'aquestes al·legacions és "un pressupòsit necessari per al compliment dels deures del càrrec i per a l'eventual exercici del dret d'oposició que permet l'exoneració de responsabilitat solidària" que tenen els administradors. Fonts municipals han apuntat a l'ACN que la renovació de la protecció d'Antifrau al gerent no suposa cap canvi a efectes pràctics per a la gestió de l'emissora.

Queixes pel no enregistrament de la darrera reunió del consell

Per altra banda, les dues formacions també han lamentat que la darrera reunió del consell d'administració, celebrada el passat 26 de febrer, no s'enregistrés. Fonts municipals han explicat que en cap dels consells d'administració de les empreses municipals s'enregistren les reunions i que en el cas de l'EMMCT es va començar a fer "excepcionalment" fa uns mesos arran de la petició de diversos grups.

Amb tot, des del consistori han remarcat que va ser el secretari general de l'Ajuntament de Tarragona qui va donar l'ordre que es deixessin de gravar després que algunes de les actes es filtressin en mitjans de comunicació.