ERC Reus vol concentrar al Vapor Vell l'atenció a empreses, la formació i Redessa

Els republicans anuncien una Oficina d'Atenció Empresarial i la creació d'una regidoria específica de comerç

Publicat el 15 de maig de 2023 a les 13:15
Actualitzat el 15 de maig de 2023 a les 13:16
El Vapor Vell de Reus s'ha de convertir en un centre empresarial i la seu de Redessa si ERC governa el pròxim mandat segons ha promès la cap de llista, Noemí Llauradó. Aposta perquè l'equipament es converteixi en un centre neuràlgic de formació professional, ocupació i atenció a les empreses. La candidata republicana ha recordat que ja s'ha anunciat una inversió per ubicar-hi una Escola dels Oficis.

[municipalstarragona]

Llauradó manté que "un dels principals reptes que afrontem per al futur de la ciutat és generar ocupació de qualitat i oportunitats de negoci". És per això que la promesa electoral la presenten com una segona fase del projecte, sent l'Escola dels Oficis la primera. La concepció d'ERC és que el Vapor Vell aglutini aquesta escola, una Oficina d'Atenció a l'Empresa i l'àrea de Desenvolupament Econòmic de l'Ajuntament; és a dir, l'empresa municipal Redessa.

Pel que fa a l'Ajuntament, volen que al futur espai s'hi concentrin els equips tècnics de comerç, consum, activitats, indústria i polígons industrials, emprenedoria i economia social, atenció a les empreses i innovació i universitats. Pel que fa a comerç, aposten perquè tingui una regidoria pròpia, i l'àrea d'activitats ha de desenvolupar, segons es comprometen, un aplicatiu que permeti fer seguiment dels expedients. L'anunciada Oficina d'Atenció a l'Empresa ha de ser la part física i presencial de la finestreta única empresarial.

Aglutinarà, segons han promès, tots els serveis que poden necessitar els empresaris de la ciutat a l'hora de fer tràmits o de demanar assessorament. Actualment, una part del Vapor Vell l'ocupa el Seguici Festiu de Reus, ja que és on es desa. ERC ha apuntat que aquest objectiu passaria a cobrir-lo el futur equipament projectat al Carrilet amb la gran reforma anunciada.