Adeu a les mascaretes a l'aire lliure: deixarà de ser obligatòria la setmana que ve

El dimarts s'aprovarà la mesura, dimecres sortirà publicat al BOE i el dijous entrarà en vigor

Publicat el 04 de febrer de 2022 a les 08:05

La mascareta obligatòria a l'aire lliure té les hores comptades. El consell de Ministres aprovarà el pròxim dimarts, 8 de febrer, el Reial Decret que posarà fi a la mascareta obligatòria a l'exterior. Una mesura que ha anunciat la ministra de Sanitat, Carolina Darias.

 

Un fet que serà oficial quan surti publicat al Butlletí Oficial de l'Estat. La previsió que el decret que elimini l'obligatorietat surti publicat al BOE de dimecres i, en aquest sentit, entri en vigor a partir de dijous. Així doncs, segons aquests tempos marcats per la ministra de Sanitat, la mascareta deixarà de ser obligatòria el 10 de febrer de 2022.

 

La mascareta en exteriors, obligatòria des del 22 de desembre

La mascareta ha estat un complement que ens ha acompanyat des de l'inici de la pandèmia el 2020. I, tot i tenir anades i vingudes a l'exterior, sempre ha estat present als interiors o els llocs on hi havia aglomeracions de gent. 

 

El govern espanyol, però, va tornar a posar l'obligatorietat de la mascareta enmig de la sisena onada de la pandèmia. Un moment que va ser molt preocupant amb l'arribada d'òmicron i la gran quantitat de contagis que portava aquesta variant de la covid-19.

 

El 22 de desembre, tot just abans de començar les festes de Nadal, el govern de l'Estat va aprovar que la mascareta fos obligatòria als exteriors. Ara, després de poc més d'un mes, el pròxim dimarts s'eliminarà l'obligatorietat d'aquest element de prevenció de la covid a l'exterior.

 

El Ministeri de Sanitat preveu convocar una reunió de la Comissió Interterritorial, on hi ha representats de totes les comunitats autònomes, per tal de debatre aquesta decisió tots plegats.

 

Una proposta que segurament agradarà al conseller de Salut de la Generalitat de Catalunya Josep Maria Argimon. Ja que era una de les mesures que van portar a l'última reunió de la comissió.

 

La ministra Darias ha defensat que la mesura ha servit en la contenció de la sisena onada i ha justificat la decisió de treure-la ara per la millora dels indicadors. La decisió arribarà una setmana després que el Congrés convalidés la pròrroga de l'obligatorietat en una votació polèmica per incloure's en un decret amb altres mesures. A més, Carolina Darias ha justificat que aquesta convalidació era necessària perquè és una «previsió constitucional».

 

Nou medicament d'AstraZeneca

Darias ha avançat també que el govern espanyol ha arribat a un acord amb la companyia AstraZeneca per la compra del seu medicament Evusheld, dirigit a aquelles persones immunodeprimides a qui les vacunes no els permet assolir un bon grau de protecció. La previsió és que estigui disponible al llarg del febrer.

 

Pel que fa a l'anativiral de Pfizer, ha indicat uqe s'està a punt de finalitzar la part contractual, que ha esperat que es pugui completar en un període de temps breu i estigui disponible.