Adif, que havia iniciat les obres de construcció d'un aparcament provisional gratuït a l'estació Camp de Tarragona, ha aturat els treballs després d'un decret de l'Ajuntament de la Secuita, que vol que el gestor d'infraestructures completi els tràmits pertinents. El consistori havia assegurat que desconeixi el projecte d'Adif i que els terrenys en que s'estava construint no són de domini públic ferroviari. Es preveu que l'equipament tingui capacitat per a 110 vehicles i la inversió del gestor d'infraestructures és de 140.000 euros.
L'Adif ha començat les obres d'un pàrking provisional a l'estació de l'alta velocitat al Camp de Tarragona pic.twitter.com/H9erhljSN7
— Manel Nadal Farreras (@manelnadal63) November 27, 2024
L'objectiu és complementar el pàrquing de pagament de la infraestructura davant l'increment d'usuaris arran de la desconnexió ferroviària entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders, a causa de les obres del túnel de Roda de Berà. La voluntat d'Adif era que l'aparcament, amb una superfície de 3.650 metres quadrats, estigués operatiu abans de les festes de Nadal, tot i que amb aquesta aturada sembla complicat que es pugui complir el termini. El projecte preveu l'asfaltatge de l'espai i la construcció d'una vorera accessible fins a l'equipament.
L'Ajuntament de la Secuita vol frenar les obres
L'Ajuntament de la Secuita ha assegurat que desconeixia el projecte d'Adif i vol aturar les obres, assegurant que els terrenys en què s'està construint no són de domini públic ferroviari. En aquest sentit, des del consistori lamenten que no s'hagi tingut en compte l'oferiment d'un solar municipal per a la construcció d'un aparcament de baix cost amb capacitat per a 650 vehicles. El projecte, que va iniciar el seu recorregut l'any 2017, va rebre abans de l'estiu el vistiplau de la Comissió Territorial d'Urbanisme del Camp de Tarragona.
La voluntat del consistori de la Secuita es tirar endavant l'aparcament, amb una superfície de 14.000 metres quadrats, i ara ha de redactar el projecte. En aquest sentit, hi ha un obstacle important, que és la construcció d'una rotonda a l'accés de l'estació, que la Generalitat ha de construir.