Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha adjudicat el subministrament i manteniment de set tramvies elèctrics per al tramvia del Camp de Tarragona a l'empresa Stadler Rail Valencia, per 59,7 milions d'euros. El termini màxim d'entrega dels vehicles serà de 33 mesos, un cop formalitzat el contracte. Els aparells s'utilitzaran per a la primera fase del projecte que unirà Cambrils i Vila-seca. Els tramvies tindran una longitud màxima de 33,62 metres i una capacitat de 211 persones i estaran adaptats a persones amb mobilitat reduïda. Comptaran amb 54 seients, dues places per a persones amb mobilitat reduïda i deu seients abatibles, amb zones multifuncionals per a bicicletes o cotxets.
Els vehicles disposaran d'un sistema d'emmagatzematge d'energia embarcada que els permetrà circular en els trams sense catenària. A més, estaran dissenyats minimitzant l'impacte ambiental al llarg de tota la seva vida útil, amb especial atenció a la reducció del consum energètic i a l'augment dels índexs de reciclabilitat i recuperabilitat. Els tramvies incorporaran tecnologia de seguiment en temps real perquè els usuaris en puguin conèixer la seva ubicació. El president d'FGC, Carles Ruiz Novella, ha destacat que "el tramvia del Camp de Tarragona suposarà un canvi espectacular en la mobilitat de l'Àrea Metropolitana de Tarragona".
La primera fase unirà Cambrils, Salou i Vila-seca
Durant els treballs de la primera fase s'executarà un traçat de 14 quilòmetres que donarà servei als termes municipals de Cambrils, Salou i Vila-seca. Tot i que es preveu un sistema de catenària, el traçat comptarà també amb un tram específic entre estacions sense catenària i amb subministrament elèctric per bateries.
La primera fase disposarà de catorze parades, entre les estacions de Cambrils Nord i Vila-seca Estació, tres de les quals conformaran un intercanviador amb les estacions ferroviàries d'Adif de Cambrils Nord, Salou-Port Aventura i Vila-seca. El seu traçat discorrerà majoritàriament per terrenys de l'antic corredor ferroviari i pels vials, atès que existeix una concessió temporal i gratuïta d'Adif a FGC per ocupar-los.
A principis de juliol, el Govern va adjudicar les obres de la primera fase del tramvia del Camp de Tarragona entre Cambrils, Salou i Vila-seca per un valor de 15,8 milions d’euros (abans d’IVA). Durant aquest any, el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica licitarà les obres corresponents a altres treballs d'infraestructura de la primera fase del tramvia del Camp de Tarragona; l'obra civil i instal·lacions entre Cambrils centre i Vila-seca Estació, la construcció del centre operatiu de Vila-seca i l'obra civil i instal·lacions del tram entre Cambrils nord i Cambrils centre. Es preveu que la primera fase entri en funcionament el primer trimestre de 2028.
D'altra banda, el passat mes de novembre, Ferrocarrils va adjudicar la redacció del projecte constructiu del Centre Operatiu del Tramvia del Camp de Tarragona, que s’ubicarà a Vila-seca entre l'Avinguda Ramon d'Olzina i l'A-7. Aquest centre acollirà el taller, els cotxes i el centre de control, així com totes les actuacions complementàries necessàries perquè es puguin dur a terme les activitats de manteniment del tramvia.