El Festival Sota la Palmera se celebrarà de l'1 al 31 de juliol amb un total de 40 actes entre activitats culturals, concerts i espectacles. Com a novetat neix el Cicle Margalló, que tots els dimarts de juliol a les vuit del vespre portarà a diferents espais de la ciutat, una mostra del treball de joves artistes que podran exhibir les seves creacions.
Partint d'accions musicals i de dansa, peces breus, en algun cas motivant-ne la fusió de llenguatges artístics, es permetrà descobrir persones joves creadores amb inquietud i de valor emergent. El Festival Sota la Palmera apadrina aquest cicle que prendrà relleu aquest 2021 i voldrà ser amb el temps, un espai catalitzador i irradiador de la creació artística al carrer i a espais públics. Una connexió necessària per tal de recuperar carrers i places com a circuit d'exhibició cultural.
Els dimecres la Palmera s'omplirà de tardes amb cooperació, on es realitzaran diferents activitats dirigides a tots els públics com contacontes per infants, la projecció d'un documental i xerrades. Els dijous es presenten les Nits Temàtiques, un cicle d'arts escèniques que mostrarà accions de clown, humor, dansa, il·lustració, entre d'altres. A destacar enguany la nit de dansa que serà el 22 de juliol. I finalment, l'esperada programació musical dels caps de setmana, divendres i dissabtes, amb artistes i companyies de ressò nacional i estatal. Els estils d'enguany seran variats però en general propers als joves de diferents edats.
Els concerts
Com a caps de cartell hi haurà els Sense Sal, Núria Graham, Beth o Caïm Riba; però també amb aportacions del territori com Cultrum o Bulkak, entre d'altres. Núria Graham obrirà el Festival sota la Palmera el divendres 2 de juliol. Es tracta d'una de les promeses del panorama musical actual. De pare irlandès i mare catalana, Núria Graham, cantautora i multi instrumentista de Vic, no va trigar a seduir a l'escena musical nacional amb la seva veu i els seus particular i personal so.
Als escenaris de la Palmera també hi actuarà la mallorquina Maria Jaume el dissabte 10 de juliol amb el seu folk acústic que la va portar guanyar la darrera edició del concurs Sona9. El grup terrassenc Sense Sal presentarà el divendres 16 el seu darrer single La sortida, en la línia d'un pop-folk festiu que ens deixarà seduir per noves músiques i lletres optimistes.
D'altres artistes a destacar són Red California i Maluks, ambdós el divendres 23 de juliol. D'una banda un grup de pop-rock tarragoní, un cas totalment particular en el panorama musical perquè els hi encanta la salsa, la personalitza amb un toc de música urbana actual i la canta en català que van saltar a la fama amb la cançó Tarragona jo t'estimo molt i d'altra banda, Maluks, un grup valencià format per quatre dones que es van formar a principis del 2019 que promet l'escena musical valenciana de dancehall, reggae, cúmbia i dub.
En l'àmbit tarragoní seguiran el dissabte 3 de juliol i el divendres 9, amb Bulkak i Cutrum respectivament. D'una banda Bulkak és un grup nascut el 2014 a Tarragona que en els darrers 5 anys han publicat un EP, 3 senzills i el seu primer àlbum Miratges. Amb aquest últim treball Bulkak s'obre als escenaris nacionals a través de el rock, el folk i el hip hop. I, d'altra banda, els tarragonins Cultrum, que preparen un nou salt als escenaris amb la presentació del seu tercer treball després de gairebé sis anys de silenci.
Un dels concerts més destacats serà el treball de Caïm Riba en solitari, que es presentarà el 24 de juliol amb un disc alegre i ple de positivitat que ha estat concebut entre la gira Nararai i el confinament. Quan el va començar a compondre, s'encaminava a tenir un caràcter més intens i profund, però les necessitats del seu moment vital i la inesperada visita de la pandèmia global el van anar portant cap a un caràcter més fresc i despreocupat on es reforça el so més ric i electrònic que sempre l'ha acompanyat.
I, finalment, Beth, que vindrà acompanyada d'Eva Kaué, una cantant i compositora amb influències de jazz, soul i flamenc. Seguidament serà el torn de Beth amb el seu darrer disc família que és sens dubte el resum dels seus gairebé set anys des que no publicava un nou treball. Que tremolin els arbres és l'avançament del que serà el nou disc de Beth, un cant a l'optimisme.
Beth, Cultrum i Sense Sal, al Festival Sota la Palmera de Tarragona
La programació es de l'1 al 31 de juliol amb 40 actes de caràcter gratuït
Ara a portada
-
Societat Les sancions de la Zona de Baixes Emissions de Reus començaran abans del previst TarragonaDigital
-
Societat El conflicte laboral a PortAventura obliga a posposar l'acte institucional del 30è aniversari TarragonaDigital
-
Societat L'aparcament municipal Torroja abaixa tarifes: estacionament per 1 euro al dia a partir de maig TarragonaDigital
-
Societat El GEPEC celebra 40 anys d'una lluita ecologista «incansable» i altruista per defensar el territori Sandra Pérez
-
Cultura Roger Mas i la Cobla Sant Jordi encapçalen el Cicle de Concerts a Centcelles del 25è aniversari del Patrimoni Mundial de Tàrraco TarragonaDigital
Publicat el 12 d’abril de 2021 a les 15:24
Et pot interessar
-
Societat L'Espluga de Francolí convertirà la sala parroquial en la nova Llar dels Jubilats
-
Societat La Romeria de Tomoví del Vendrell es farà els dies 16, 17 i 18 de maig
-
Societat El ple de Torredembarra anul·larà l'adjudicació del contracte de la brossa a Urbaser
-
Societat Valls serà la seu de la Ruta Sense Límits Road 2025 amb rècord de participants