La cúpula d'IQOXE ha passat aquest matí de dilluns, 20 de març, pels jutjats. L'exdirector d'IQOXE, José Luís Morlanes, ha declarat que no van prevaldre els beneficis per damunt de la seguretat i el manteniment de la planta de la Canonja d'ençà que la companyia està al capdavant de les instal·lacions, segons ha explicat el seu advocat.
[noticiadiari]99/8216[/noticiadiari]
Morlanes ha contestat a les preguntes de la magistrada del jutjat d'instrucció número 1 de Tarragona, les del fiscal i les dels seus lletrats. Es tracta de la instrucció de la peça principal de la causa contra l'empresa per l'explosió de l'any 2020, on van morir tres persones.
L'exresponsable també ha assegurat que el component -mpeg 500- que va esclatar no estava contemplat com a material perillós, i que, per tant, no es podia fer prevenció.
Alhora, s'ha referit que es complia tota la normativa laboral i que la companyia ha fet un esforç per indemnitzar els damnificats. Preguntat sobre les causes de l'accident, Morales ha apuntat que la hipòtesi més plausible és la que plantegen des de l'Institut Químic de Sarrià (IQS), que apunten que a "350 graus el mpeg 500 explota d'una forma devastadora", segons ha indicat el lletrat defensor, Emilio Zegrí.
El lletrat també s'ha mostrat esperançat sobre la causa i ha indicat que la instrucció es tancarà aviat. Pel que fa a les peces separades sobre les llicències i autoritzacions i la de medi ambient, Zegrí no ha volgut fer declaracions.
L'exdirector de la companyia és el primer de la cúpula directiva d'IQOXE que ha comparegut davant la magistrada d'instrucció. Aquest dimarts i dimecres ho faran el responsable de seguretat i el director de la planta. Segons Zegrí, els directius han optat per declarar ara perquè la investigació es troba al final, fet que els facilita la seva defensa.
En paral·lel a la compareixença, una vintena de veïns s'han concentrat davant de l'Audiència de Tarragona aquest dilluns al matí per exigir més seguretat i que es faci justícia.
Concentració veïnal a les portes del jutjat de Tarragona on ha declarat la cúpula d'IQOXE
L'exdirector d'IQOXE declara que no van prevaldre els beneficis per damunt de la seguretat i el manteniment de la planta
Ara a portada
-
Societat Transports inverteix dos milions per reparar set quilòmetres de l'A-27 entre Tarragona i la Pobla de Mafumet TarragonaDigital
-
Societat Transports confirma que arreglarà l'A-27 després de confirmar el mal estat de la carretera TarragonaDigital
-
-
Societat L'Ajuntament de Reus aplica nous tractaments per disminuir les plagues i les seves afectacions TarragonaDigital
-
Política ERC alerta que l'Ajuntament de Tarragona s'exposa a indemitzacions milionàries pel contracte de la brossa TarragonaDigital
Publicat el 20 de març de 2023 a les 16:18
Actualitzat el 20 de març de 2023 a les 18:16
Et pot interessar
-
Societat Augmenta l'incivisme i la brossa llançada incorrectament a l''Espluga de Francolí
-
Societat Unió de Pagesos convoca una nova manifestació al Camp de Tarragona per reclamar millores
-
Societat Sant Jordi lliura la rosa a la Princesa enmig del clamor popular de Montblanc
-
Societat Santa Coloma de Queralt ja disposa del nou Pla Local de Joventut