El Consell Comarcal de la Conca aprova el reglament d'accés a l'habitatge temporal

LÂ’accés a aquests pisos es farà amb un informe socioeconòmic realitzat pels professionals de serveis socials

Publicat el 29 de juliol de 2022 a les 14:01

El ple del Consell Comarcal de la Conca de Barberà va aprovar, aquest dilluns 25 de juliol, el reglament regulador d'accés a l'habitatge temporal per situació d'emergència social per pèrdua d'habitatge. Aquest reglament s'ha realitzat des de la conselleria d'habitatge i l'Agència Catalana de l'Habitatge i s'ha treballat conjuntament des d’acció social i els tècnics de l’oficina d’habitatge de Concactiva.

 

L’objectiu d’aquest reglament és poder regular l’accés a un habitatge temporal per situació d'emergència social en situacions concretes. També s'està mirant que en comptes que siguin un o dos, es pugui ampliar amb altres habitatges i això s’està treballant amb l’Agència Catalana de l’Habitatge. La durada màxima que es pugui estar en aquests pisos d'emergència serà de sis mesos.

 

L’accés a aquests pisos es farà amb un informe socioeconòmic realitzat pels professionals de serveis socials. Aquest reglament va comptar amb els vots a favor dels consellers i conselleres d’ERC i FIC i les abstencions de Junts i del conseller no adscrit.

 

Festa de la Plaça a Santa Coloma de Queralt

Per altra banda, Santa Coloma de Queralt ha celebrat les festes de Santa Maria Magdalena, la festa de la Plaça, una antiga festa de barri que es celebra a la Plaça Major  Enguany dijous 21 de juliol es va fer l’engalanada de la plaça amb la col·locació de les banderoles i lluminàries.

 

El divendres 22 a la tarda els amics de Folk al carrer omplien la plaça Major de somriures, ball i música. A les vuit del vespre es va fer la missa en honor a la patrona a la capella de Santa Magdalena, i a dos quarts de deu es va fer la ballada de gegants de la Plaça amb els Grallers de Santa Coloma. La jornada va acabar amb el correfoc amb els diables Keresus i el Bram de foc d’Abrera.


Dissabte el sopar popular al centre de la plaça va aplegar unes 250 persones i les terrasses dels bars de la plaça estaven plenes. La festa va acabar amb una sessió musical amb DJ Pèrill.