FiraReus acull aquest dijous la segona edició de "Connecta", que reuneix uns 270 professionals de la indústria de reunions i esdeveniments de Catalunya. Aquest és un sector que atrau un turisme de qualitat i d'alt poder adquisitiu que tendeix a fer molta despesa. En els últims 12 mesos, 1,5 milions de viatgers han visitat el país per motius de negoci i hi han deixat uns 1.700 milions d'euros. L'Agència Catalana de Turisme (ACT), que organitza 'Connecta' a través del Convention Bureau, es marca la deslocalització com a un dels objectius del pla de màrqueting. "Barcelona seguirà sent la capital d'atracció, però hem de ser capaços de repartir els congressos arreu del territori", ha apuntat el director de l'ACT, David Font.
Barcelona va ser la primera ciutat organitzadora d'esdeveniments i reunions en l'àmbit mundial el 2017, segons l'International Congress and Convention Association (ICCA). De fet, va atreure 2.134 congressos i convencions (+10,5%), on van participar 675.000 delegats (+14%). A més, l'activitat de reunions va créixer un 8,1%.
Font ha detallat que el pla de màrqueting traçat per l'Agència Catalana de Turisme se centra a garantir que aquest tipus de turisme generi més despesa al territori, que es deslocalitzi, es desestacionalitzi i que sigui divers. "Barcelona seguirà sent la capital d'atracció del turisme de tota classe, també del de reunions, però hem de ser capaços, amb treball conjunt amb el territori, d'esponjar el turisme de reunions", ha especificat.
El sector de turisme de reunions, també conegut com a MICE per l'acrònim en anglès de reunions, incentius, congressos i exhibicions, és un dels segments clau per desestacionalitzar el flux turístic anual. La seva ràtio de concentració estival és de només el 30%.
Des de l'Ajuntament de Reus veuen la celebració del 'Connecta' a la ciutat com una oportunitat de posicionar-se com a destinació i promocionar conjuntament el territori Reus-Tarragona-Costa Daurada per al turisme de reunions.
L'esdeveniment ha comptat amb una zona d'inspiració, per escoltar casos d'èxit sobre diverses temàtiques i poder innovar en els negocis; una zona de debat, perquè els participants comparteixin opinions i experiències sobre diferents mercats o necessitats digitals del sector; una zona de cocreació, amb un entorn de treball en grup per generar projectes innovadors i estratègies per a desenvolupar; i un Marketplace, on s'han presentat projectes relacionats amb pràctiques responsables, projectes col·laboratius, activitats i productes, o eines i innovació tecnològica. A més, han pogut posar data a trobades individuals entre ells per tal de poder explorar noves vies de col·laboració per a crear nous productes i serveis en l'àmbit del turisme de reunions.
Entre els assistents al congrés hi ha Toni Muñoz, responsable de màrqueting d'Avant Group, que ha explicat que el "Connecta" resulta una cita "obligada" per la seva companyia. "Permet contactar amb diferents professionals per parlar de les seves necessitats operatives i preveure les necessitats de mobilitat que tindran", ha especificat Muñoz, que veu en l'esdeveniment una manera de fidelitzar els clients.
El Connecta2018 és una de les accions que l'Agència Catalana de Turisme, depenent del Departament d'Empresa i Coneixement, realitza per fomentar i dinamitzar el turisme de reunions, congressos, convencions i viatges d'incentius a Catalunya, amb l'objectiu de posicionar la destinació turística catalana en el mercat internacional.
El Govern vol potenciar el turisme de reunions arreu de la geografia catalana
FiraReus acull la segona edició de "Connecta", una trobada per reforçar el sector on participen uns 270 professionals
Ara a portada
-
Política Tarragona adjudica el nou contracte de la brossa a Urbaser: divisió total al plenari Antonio Ramos Llauradó
-
Política La nova ordenança de terrasses de Tarragona entrarà en vigor en les pròximes setmanes TarragonaDigital
-
Societat Els nivells de reverberació a l'escola Prat de la Riba de Reus superen els llindars recomanats TarragonaDigital
-
Política Cambrils destinarà un romanent de 7 milions d'euros a sanejar el deute i garantir l'estabilitat TarragonaDigital
-
Societat Augmenta l'incivisme i la brossa llançada incorrectament a l'Espluga de Francolí TarragonaDigital
Publicat el 25 d’octubre de 2018 a les 15:17
Et pot interessar
-
Societat Tarragona torna a posar en marxa el procés per trobar un gerent de promoció econòmica
-
Societat L'Arboç programa més de 60 actes en la dotzena edició de la Fira Modernista del Penedès
-
Societat La Diputació reforça el suport al món local amb una modificació de crèdit de 51 milions d'euros
-
Societat Òmnium Conca de Barberà i Baixa Segarra impulsen diverses activitats amb motiu de Sant Jordi i la Setmana Medieval