Malgrat que el procés de depuració de l'aigua continua funcionant i complint amb les normatives sanitàries, la dificultat per al correcte transport dels cabals podria posar en risc el funcionament adequat de la planta de tractament.
Augment dels embussos i avaries per tovalloletes
En els últims anys, s'ha observat un increment significatiu de tovalloletes humides a la xarxa de sanejament, convertint-se en un problema diari i greu. Les fibres d'aquests productes causen embussos a la maquinària i a les canonades, provocant avaries i reduint la vida útil dels equips. Fa aproximadament un any, es va detectar el col·lapse total d'una gran canonada de sanejament al passeig Prim, que va requerir la intervenció d'una empresa especialitzada per resoldre la situació.La presència massiva de tovalloletes a l'EDAR de Reus representa actualment un 75% dels residus sòlids que arriben, destacant la urgència d'eliminar aquest producte higiènic abans que les aigües residuals ingressin al sistema.
Segons càlculs basats en les estadístiques diàries de la depuradora, es calcula que els habitants de Reus llencen aproximadament 168 tones de tovalloletes a les clavegueres cada any, equivalent a gairebé mitja tona diària. Daniel Rubio, regidor responsable del servei, destaca la necessitat urgent que la població prengui consciència dels problemes generats pel llançament d'aquests productes als vàters, ja que requereixen cada vegada més recursos econòmics i humans per a la seva gestió.