Els motors dels cotxes ja comencen a rugir. L'olor de benzina i de pneumàtics derrapant damunt l'asfalt aviat ompliran els sentits dels amants de la velocitat i l'espectacle. El ral·li torna a "casa nostra". La 52a edició del RallyRacc ja està en marxa. Aquesta tarda s'ha presentat a la Diputació de Tarragona la que serà una nova edició del RallyRacc Catalunya-Costa Daurada.
En aquesta edició del ral·li es recorreran 1.430 quilòmetres i es comptarà amb un total de 21 trams cronometrats i 340 quilòmetres de velocitat.12 d'aquests trams són diferents dels de l'any passat i n'hi ha un parell que han estat modificats, són novetat perquè es correran en sentit contrari al que s'havia fet anteriorment. La prova se celebrarà del 13 i al 16 d'octubre d'enguany i com en edicions anteriors, començarà i finalitzarà a Salou, capital de la Costa Daurada.
Aquesta prova del món puntuable per al Campionat Mundial de WRC, ja fa 12 anys que se celebra a la demarcació de Tarragona i suposa "una gran implicació del territori amb aquest esdeveniment" i alhora "un enorme impacte econòmic i una gran projecció internacional de la demarcació", ha destacat Josep Mateu, president del Racc, qui ha afegit que celebrar la prova esportiva a Tarragona "ja és una tradició" i ha conclòs dient que "les comarques tarragonines i el ral·li fan un binomi insuperable".

El logotip de la prova esportiva Foto: RACC
Les xifres
El RallyRacc fa 26 anys consecutius que se celebra i compta amb participants de més de 30 països. Les xifres de l'any passat demostren que el ral·li arrossega molta gent, ja que el nombre d'espectadors de l'edició anterior va ser de 140.000. A més, la prova compta amb més de 55 milions de teleespectadors de més de 100 països. L'impacte econòmic que genera aquesta prova pel territori és molt important, segons els organitzadors, el ral·li deixa a les comarques tarragonines prop de 39 milions d'euros.
El ral·li "és un gran ambaixador del territori"
Pere Granados, alcalde de Salou, ha destacat que el ral·li "és l'acte de difusió més important que es fa al territori". El batlle ha afegit que "no tenim consciència de la quantitat de gent que ve d'arreu del món al territori per poder veure aquest ral·li" i ha avisat que s'han de seguir sumant esforços "a casa nostra i que no se'ns escapi aquest esdeveniment perquè llavors vindran les lamentacions". Josep Poblet, president de la Diputació, ha afegit que "no és una despesa aquest esdeveniment, és una inversió".
Per la seva banda, Xavier Espasa, director de l'Agència Catalana de Turisme, ha comentat que aquesta prova del mundial és molt important per Salou, per Tarragona però també ho és per Catalunya, "on tenim tres dels esdeveniments més importants del món del motor com són la Fórmula 1, Moto Gp i el RallyRacc". Espasa ha dit que el ral·li no s'acaba el dia que algun pilot es proclama vencedor sinó que molta gent es descarrega i el joc de ral·li de la Play Station 4 (PS4),"un dels més descarregats" i cada vegada que algú hi juga "apareix el nom de Salou i es veu el nom de Catalunya per tot el món".
El que fou copilot de Carlos Sainz durant molts anys, Luis Moya, ha comentat que el ral·li de Catalunya "és innovador, sempre fa coses sorprenents i tothom el vol guanyar, entre altres coses, perquè és mixt i diferent de la resta".
Consulta les etapes i tots els detalls de la 52a edició del RallyRacc Catalunya-Costa Brava.

Acte de presentació de la 52a edició del RallyRacc Foto: Jonathan Oca