El regidor de Seguretat Ciutadana del Vendrell, Christian Soriano, ha anunciat aquest dimarts 8 d'agost la posada en funcionament d'una oficina per lluitar contra les ocupacions al municipi. Es tracta d'un departament "transversal" que comptarà amb el treball coordinat de "tècnics de la policia local, els Serveis Socials, urbanisme, habitatge i salut", segons ha explicat el regidor.
L'oficina desenvoluparà tasques de "prevenció, detecció i actuació" davant les ocupacions. En el primer apartat, es facilitarà informació i assessorament a la ciutadania sobre la manera com han de procedir quan es troben amb un immoble ocupat. "Cal recordar que avisar els cossos policials durant les primeres 24 o 48 hores de l'ocupació és essencial", ha apuntat Soriano.
Pel que fa a la detecció, l'oficina està elaborant una base de dades per saber el nombre total d'ocupacions que hi ha al municipi. Soriano ja ha avançat, però, que el nombre d'ocupacions que són delinqüencials "suposa el 5% del total". Pel que fa a l'actuació, la finalitat de l'oficina és evitar que es produeixin noves ocupacions que suposin un conflicte.
En aquest apartat, el regidor ha recordat que durant les últimes setmanes la policia local "ha evitat tres ocupacions en calent". El següent pas és que els propietaris tapiïn els immobles per evitar que hi hagi nous intents. Fa poc també va tenir lloc un gran operatiu policial al complex de la Creu de Coma-ruga, amb múltiples denúncies.
El Vendrell posa en marxa una oficina per lluitar contra les ocupacions d'habitatges
Societat
La seva tasca serà la d'assessorar els veïns, detectar les ocupacions i actuar
ARA A PORTADA
-
Societat Les defenses dels acusats d'Inipro demanen l'exclusió del disc dur de l'IMSST del procediment ACN
-
Societat L'exalcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, diu que en el judici d'Inipro podrà demostrar la seva «honorabilitat» Antonio Ramos Llauradó | ACN
-
Política Relacionen Rubén Viñuales amb un cas de drogues per una trucada de 2017: l'alcalde de Tarragona ho nega TarragonaDigital
-
-
Societat Salou es converteix en la capital de l'aviació aquest cap de setmana amb la «Festa al Cel 2026» Antonio Ramos Llauradó
Publicat el
08 d’agost de 2023 a
les 12:52
Actualitzat el
08 d’agost de 2023 a les
13:10
Et pot interessar
-
Societat
Els pàrquings municipals de Reus incrementen el nombre d'usuaris més d'un 7% durant els mesos d'estiu
-
Societat
Tarragona i Mèrida impulsen una estratègia conjunta per impulsar la projecció del patrimoni romà
-
Societat
Els Mossos despleguen a Tarragona un macrocontrol de trànsit a Tarragona: més de 175 denúncies
-
Societat
Tornen els autobusos per als usuaris dels trens Regionals del Camp de Tarragona per noves obres
-
Societat
El cas Inipro arriba a judici tretze anys després de l'inici de les investigacions
-
Societat
L’Ajuntament de Reus instal·la bandes reductores de velocitat al carrer del Pintor Fuster
