Els treballadors del 112 mantenen la vaga: exigeixen la internalització del servei

Els empleats del telèfon d'emergències estan en vaga des de fa gairebé sis mesos

Publicat el 24 de gener de 2024 a les 16:45
Actualitzat el 24 de gener de 2024 a les 16:46
Els treballadors del servei d'atenció del telèfon d'emergències 112 de Reus mantindran les aturades per exigir al Govern la internalització del servei. Ho han fet aquest dimecres 24 de gener al Parlament, després de gairebé mig any de mobilitzacions. En aquest sentit, els sindicats han exhortat els diferents grups —asseguren comptar amb el suport de tots els partits excepte Vox— a "deixar de fer càlculs i prendre seriosament les emergències de Catalunya".

En aquest sentit, han reclamat al Govern que faci efectiva la internalització i no prorrogui a Ferrovial el contracte de gestió, que finalitza aquest pròxim mes de març. Recorden que la Generalitat ha sancionat la multinacional durant catorze mesos consecutius per deficiències en el servei.

"Necessitem un servei d'emergències professional. De moment, el Govern prefereix pagar 20 milions d'euros a un intermediari que invertir en un bon servei d'emergències eficient i de qualitat", ha argumentat el representant de la CGT al centre 112 de Reus, Martí Vallvé. Segons ha recordat, hi ha un "conflicte laboral i d'interessos" amb el Govern com a principal protagonista.
 

Denuncien una situació de "precarietat"

Vallvé ha denunciat la situació de "precarietat" de la plantilla, amb un 90% amb contractes a temps parcial i regits pel conveni laboral de telemàrqueting. El representant sindical ha advertit que la sobrecàrrega de treball repercuteix en un servei deficient a la ciutadania deixant d'atendre trucades.

"Seguirem en vaga. Volem la internalització i un conveni propi; la reducció de la jornada de treball per acabar amb estrès i ansietat", ha conclòs. El representant sindical del centre reusenc ha celebrat que els treballadors de la zona Franca s'hagin afegit recentment a la vaga.