L'Empresa Municipal de Transport (EMT) de Tarragona ha adjudicat la compra de deu autobusos híbrids a l'empresa Solarius Bus Ibérica. La compra s'ha fet per 3.599.000 euros. El contracte inclou el manteniment i la reparació dels vehicles durant catorze anys, per un valor d'1,83 milions d'euros.
L'adquisició forma part del pla de renovació de la meitat de la flota que es farà en tres anys. Es preveu comprar 33 autobusos híbrids amb una inversió de 12 milions d'euros. Tretze dels nous vehicles híbrids ja circulen per la ciutat i els deu adquirits ara s'incorporaran al parc de vehicles de l'EMT durant el primer semestre del 2027.
"Apostem per un transport públic sostenible, del segle XXI, pensat per a les persones"
"Aquest govern va detectar des del primer dia la urgència de renovar una flota envellida. Apostem per un transport públic sostenible, del segle XXI, pensat per a les persones i també per facilitar la feina dels xofers", ha destacat la presidenta de l’EMT, Sonia Orts.
Així mateix, Orts ha afegit que "el 2027 haurem renovat més de la meitat de la flota, garantint una flota més eficient, moderna i adaptada als reptes del futur".
