La Fira Velèctric torna a Reus amb les principals novetats i marques de vehicles elèctrics

L'esdeveniment promou la mobilitat sostenible i la sensibilització ambiental a Reus amb activitats per a tots els públics sobre les energies alternatives i el medi ambient

  • Imatge d'arxiu de la 8a edició de la Fira Velèctric. -
Publicat el 28 de maig de 2025 a les 17:37

La plaça de la Llibertat de Reus es convertirà els dies 6 i 7 de juny en l’epicentre de la mobilitat sostenible i la sensibilització ambiental amb un programa d'activitats per a tots els públics amb motiu de la 9a edició de la Mostra de Vehicles Elèctrics Velèctric i la Fira del Medi Ambient, que enguany comparteixen cap de setmana i ubicació.

L’esdeveniment està organitzat per l’Ajuntament, a través de la Regidoria de Medi Ambient, Sostenibilitat i Via Pública, i té per objectiu promoure hàbits de mobilitat sostenible, així com la conscienciació ciutadana sobre la preservació del medi ambient.

Per al regidor de l’àrea, Daniel Rubio, “la mostra Velèctric i la Fira del Medi Ambient són dues iniciatives consolidades que ens permeten sensibilitzar la ciutadania, compartir coneixement i promoure una transició ecològica real des del territori. A Reus fa anys que apostem per una ciutat més neta, verda i saludable, i aquests esdeveniments són una finestra oberta al futur que volem construir col·lectivament”.

9a Mostra Velèctric

Un any més, la Mostra Velèctric es convertirà en un magnífic aparador per a les principals marques i les novetats tecnològiques del sector dels vehicles que funcionen amb energies alternatives al carburant fòssil.

El divendres 6 de juny estarà dedicat al sector professional amb la jornada B2B, que inclourà espais de networking, xerrades tècniques i una taula rodona sobre l’electrificació urbana. La jornada es clourà amb la inauguració oficial de la fira i l’obertura de la mostra d’expositors amb test drive, amb la participació d’empreses del sector com Grup Nima, Grup Oliva, Grup Oliva, Grups Pons, Autoxandri i Quadis.

El dissabte 7 de juny, la mostra s’obrirà al gran públic amb activitats pensades per a tota la família. A banda de la mostra d’expositors, s’hi podrà trobar un circuit d’educació viària amb patinets per a infants de 6 a 10 anys, un espai d’Scalextric per a nens a partir de cinc anys i tallers de motor i bateries, entre altres propostes.

Velèctric ofereix als visitants la possibilitat de provar els models de vehicles elèctrics, a banda de motos bicicletes i patinets, i alhora informar-se sobre els seus avantatges. Per fer el test drive caldrà fer una reserva prèvia a través del següent enllaç.

Fira del Medi Ambient

Paral·lelament, el dissabte 7 de juny, se celebrarà la Fira del Medi Ambient, amb una programació diversa i participativa. Aquesta fira forma part del pla d’accions de sensibilització ambiental per promoure la implicació social i la participació ciutadana en el procés de l’Agenda 2030 i els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)

Al llarg de la jornada, grans i petits podran gaudir de tallers de reconeixement d’ocells pel seu cant, construcció de caixes niu i hotel d’insectes, elaboració de sabó casolà; experiència de realitat virtual sobre medi ambient; el photocall “Jo trio planeta”; un showcooking de cuina sense residus i els racons de contacontes. Està previst que les caixes niu d’ocells i d’hotel d’insectes se sortegin entre els participants d’aquests tallers. 

Els més petits també podran gaudir de l’espectacle familiar "Esbojarrat equip de neteja" de Marieta Voltereta, un espectacle de sensibilització ambiental en clau d’humor on la Marieta es transforma en una professional de la neteja que gràcies a l’ajuda de tots els participants podrà acabar amb els problemes del món, compartir les seves habilitats en el reciclatge i transformar la neteja en un autèntic joc. Un any més, es donarà un certificat de reconeixement d’accions ambientals d’entitats de la ciutat. 

En la jornada també hi col·laborarà Arròs Montsià, amb el repartiment d'un obsequi per als participants en els tallers del dia 7. Finalment, també hi haurà un espai dedicat al projecte de renaturalització de la ciutat, RENATUReus i el servei Repara’t de reparació mòbil d’aparells elèctrics i bicicletes. Per fer ús del servei, també caldrà fer reserva prèvia.