Els dos detinguts en el desnonament d’un habitatge del carrer Santa Anna de Reus, el 18 de desembre de l’any passat, estan citats a declarar el pròxim dimecres als jutjats de la capital del Baix Camp. Es tracta de la persona desnonada, qui té pendent una ordre d'expulsió, i d'en Sergi, un militant de l'Organització Juvenil Socialista. Estan acusats dels delictes de desobediència i resistència a l’autoritat i obstrucció a la justícia.
El grup de Suport ‘Santa Anna Absolució’ organitzarà un acte polític i un dinar solidari, aquest dissabte 22 de març, amb l’objectiu de recaptar fons per sufragar multes a les quals s’enfronten els encausats. En paral·lel, els membres del grup de suport denuncien que el desnonament va suposar deixar al carrer a les persones que hi vivien i entregar un pis al fons voltor, Coral Homes S.L.
L’operatiu policial va acabar amb dues detencions, una ordre d’expulsió -d’una de les persones desnonades- i més d’una vintena d’identificacions. Segons els activistes, les identificacions s’han convertit en multes, que ronden els 3.000 o 4.000 euros.

Denuncien la repressió contra el moviment
“No són casos aïllats, és el mode operand de l’estat capitalista, la repressió forma part del seu ADN, i aquesta es torna més brutal en temps de crisi com veiem avui en dia, enmig d’una onada reaccionària i amb uns estats que reforcen els seus mecanismes autoritaris”, ha afirmat en Sergi en l’acte fet a la plaça del Mercadal, aquest dimarts 18 de març. “La repressió ens fa més vulnerables, un no està tranquil quan té una causa oberta i menys quan tens una ordre d’expulsió del país, que es pot activar en qualsevol moment”, ha afegit. Davant de la repressió, l’encausat ha fet una crida a no defallir.
De fet, els activistes han denunciat la deriva repressiva en els darrers mesos al municipi i han demanat una reunió amb l’alcaldessa Sandra Guaita. Segons ells, la batllessa ha rebutjat reunir-s’hi i els ha derivat a la regidora de l’Àrea de Serveis a les Persones i Drets Socials, Anabel Martínez. "La solució no passa per mesures excepcionals que serveixen de rentat de cara als polítics, mentre es manté intacta l'arrel del problema", han assenyalat en la roda de premsa.
Des del grup “Santa Anna Absolució" alerten que, en l'actual context de crisi, l'habitatge cada vegada és un bé d’on és més rendible extreure guanys, a la vegada que més innaccessible. També, han apuntat el paper que tenen discursos reaccionaris i polítics professionals a l’hora de criminalitzar la pobresa i les persones migrants, qui han passat a ser assenyalats com els culpables de tot. Així mateix, destaquen l’objectiu que té la repressió de desmobilitzar, saturar i generar por, dificultant la mateixa organització.
