L'empresa navarresa Naolin Alfa SL vol construir una planta solar fotovoltaica a Montbrió del Camp (Baix Camp), batejada com a Montbrió I. La companyia vol instal·lar 5.220 panells, que generarien 3,16 MW de potència, així com una línia d'evacuació soterrada d'alta tensió de 25 KV de 293 metres. El pressupost estimat és de 958.000 euros per a la planta i 175.900 per a la línia d'evacuació.
El Departament de Territori ha publicat, aquest dilluns 3 de febrer, l'anunci pel qual sotmet a informació pública l'autorització administrativa prèvia, l'autorització administrativa de construcció, l'autorització del projecte d'actuació específica d'interès públic en sòl no urbanitzable i l'avaluació d'impacte.
Cal recordar que, el passat mes de desembre, la Generalitat de Catalunya va autoritzar una altra planta a l'Aleixar, a tocar de la Mussara, de més de 4.000 panells i, també, va atorgar els permisos per construir una central solar fotovoltaica amb prop d'11.600 panells a l'Albiol; o la que ja es troba en procés d'obres a Riudoms, amb una xifra que s'acosta a les onze mil plaques. Davant aquests macroprojectes, les entitats ecologistes del territori i els veïns dels municipis afectats reclamen contra l'explotació dels recursos naturals, l'impacte mediambiental i l'aposta per energies renovables de forma poc sostenible i interessada.
