Ja hi ha projecte: L'Espluga de Francolí converteix l'antiga caserna en habitatges d'ús social

Està previst que el projecte s'aprovi en el ple municipal de l'abril i que les obres es puguin licitar a la tardor

Publicat el 24 de març de 2023 a les 14:07
Actualitzat el 24 de març de 2023 a les 14:08
L'Espluga de Francolí presenta el projecte executiu de reforma dels habitatges de l'antiga caserna de la Guàrdia Civil, situada al carrer de l'Ermita número 24. Es tracta d'un edifici de dos volums que pretén habilitar la planta baixa com a equipament públic i la resta serà d'ús residencial de caràcter social.

La reforma també incorporarà les instal·lacions de climatització i ascensor, i una reforma energètica de les façanes de l'edifici. A més, per tal d'assegurar el compliment de la normativa d'accessibilitat, es farà una rampa que quedarà incorporada al conjunt.
 

900.000 euros de pressupost

A la primera i segona planta hi haurà tres habitatges socials amb tres dormitoris. A la tercera planta hi haurà quatre habitatges que compartiran espais comuns. En aquest sentit, un cop l'edifici estigui reformat, tindrà una superfície útil de 716,88 m2 i incorporarà mesures d'estalvi d'aigua, tal com contemplen les ordenances municipals.

La reforma forma part de les activitats subvencionables dins del PAM de 2023. El pressupost total del projecte és d'uns 900.000 euros, dels quals la Diputació de Tarragona ha concedit una subvenció de gairebé la meitat. 

Està previst que el projecte s'aprovi en el ple municipal de l'abril i que les obres es puguin licitar a la tardor.