La Generalitat de Catalunya ha desencallat el projecte que ha de servir per ampliar les instal·lacions de l'actual Idiada fent servir els terrenys que estaven reservats pel Logis Penedès. La Comissió de Territori ha aprovat aquest dilluns 31 de juliol l'inici de la redacció d'un Pla Director Urbanístic (PDU) per implantar un nou Centre d'Innovació del Vehicle Autònom i Connectat.
Se situarà entre els municipis de l'Arboç, Banyeres del Penedès, Sant Jaume dels Domenys i Castellet i la Gornal. La implantació d'aquest centre forma part del Pacte Nacional per a la Indústria (PNI), impulsat pel Govern i els agents socials, econòmics i acadèmics del país, amb una inversió prevista de més de 3.000 milions d'euros fins al 2025.
Aquest projecte és el que ha de permetre ampliar la Pista de Proves i el Laboratori Oficial de l'Automòbil de Catalunya, que opera Appuls Idiada a Santa Oliva. Una ampliació que, físicament, no era possible el costat de l'actual complex. El nou emplaçament oferirà un servei integral per a la realització de proves i homologacions de vehicles connectats i autònoms.
Des de la Generalitat remarquen que el futur centre d'innovació "permetrà consolidar Catalunya com un lloc referent per al sector de l'automoció a escala global", donat que integrarà "tots els elements de les noves cadenes de valor", on la sostenibilitat i la digitalització "són els trets diferencials del nou paradigma de la mobilitat". Aquest projecte, afegeixen, "contribuirà a la transició del sector ja existent al nostre país i, també, permetrà atraure noves activitats i futures inversions".
La Generalitat desencalla l'ampliació d'Idiada als terrenys del Logis Penedès
Economia
El Govern comença la redacció del PDU per implantar un Centre d'Innovació del Vehicle Autònom i Connectat
ARA A PORTADA
-
-
Economia Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant projecta un centre d'investigació d'energies renovables ACN
-
Terra Còctel d'avisos del Meteocat fins a l'eclipsi: tempestes, calor nocturna i màximes disparades Arnau Urgell i Vidal
-
Terra Com canvia temperatura i humitat en un eclipsi? El Meteocat enviarà tres globus sonda Arnau Urgell i Vidal
-
Publicat el
31 de juliol de 2023 a
les 14:04
Et pot interessar
-
Economia
La taxa d'atur baixa fins al 10% a la demarcació de Tarragona en el segon trimestre del 2026
-
Economia
Ercros invertirà 56,7 milions d'euros a Tarragona en projectes de descarbonització
-
Economia
El Port de Tarragona tanca el primer semestre de l'any amb un creixement del 6,5% en el tràfic marítim
-
Economia
Les exportacions de les empreses de la demarcació de Tarragona creixen un 3,6% durant el mes de maig
-
Economia
La inflació a les comarques de Tarragona s'enfila fins al 3,3% durant el mes de juny
-
Economia
L'Aeroport de Reus segueix a ritme de rècord i supera els 225.000 passatgers durant el mes de juny
