La Generalitat de Catalunya ha desencallat el projecte que ha de servir per ampliar les instal·lacions de l'actual Idiada fent servir els terrenys que estaven reservats pel Logis Penedès. La Comissió de Territori ha aprovat aquest dilluns 31 de juliol l'inici de la redacció d'un Pla Director Urbanístic (PDU) per implantar un nou Centre d'Innovació del Vehicle Autònom i Connectat.
Se situarà entre els municipis de l'Arboç, Banyeres del Penedès, Sant Jaume dels Domenys i Castellet i la Gornal. La implantació d'aquest centre forma part del Pacte Nacional per a la Indústria (PNI), impulsat pel Govern i els agents socials, econòmics i acadèmics del país, amb una inversió prevista de més de 3.000 milions d'euros fins al 2025.
Aquest projecte és el que ha de permetre ampliar la Pista de Proves i el Laboratori Oficial de l'Automòbil de Catalunya, que opera Appuls Idiada a Santa Oliva. Una ampliació que, físicament, no era possible el costat de l'actual complex. El nou emplaçament oferirà un servei integral per a la realització de proves i homologacions de vehicles connectats i autònoms.
Des de la Generalitat remarquen que el futur centre d'innovació "permetrà consolidar Catalunya com un lloc referent per al sector de l'automoció a escala global", donat que integrarà "tots els elements de les noves cadenes de valor", on la sostenibilitat i la digitalització "són els trets diferencials del nou paradigma de la mobilitat". Aquest projecte, afegeixen, "contribuirà a la transició del sector ja existent al nostre país i, també, permetrà atraure noves activitats i futures inversions".
La Generalitat desencalla l'ampliació d'Idiada als terrenys del Logis Penedès
El Govern comença la redacció del PDU per implantar un Centre d'Innovació del Vehicle Autònom i Connectat
ARA A PORTADA
-
Els pressupostos de la Generalitat preveuen més de 300 milions al Camp de Tarragona: consulta les inversions TarragonaDigital
-
Els detalls dels nous pressupostos: 4.000 milions en inversió i 1.900 per a habitatge Oriol March | Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
-
El dèficit fiscal es cronifica: 21.092 milions d'euros marxen de Catalunya i no tornen Lluís Girona Boffi | Marc Descals
-
Què fer el cap de setmana del 27 de febrer a l'1 de març a la demarcació de Tarragona? TarragonaDigital
Publicat el
31 de juliol de 2023 a
les 14:04
Et pot interessar
-
Economia
El Port de Tarragona tanca el 2025 amb un moviment de 29,2 milions de tones
-
Economia
El Port de Tarragona presenta el seu nou pla d'innovació: un full de ruta que preveu 19 accions
-
Economia
Tarragona baixa per primer cop de les 40.000 persones aturades en un mes de gener des del 2008
-
Economia
Tarragona és l'única demarcació catalana que tanca el 2025 amb un descens en la taxa d'atur
-
Economia
La inflació es manté a la demarcació de Tarragona i tanca l'any 2025 en el 2,8%
-
Economia
El sector turístic de Tarragona s'oposa a l'increment de la taxa turística: «Una mesura desencertada»
