L'IPC interanual al Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre torna a enfilar-se a l'abril, després d'un març amb una rellevant rebaixa de tres punts en els preus. Del 2,1% d'IPC interanual del març, s'ha passat al 3,5% al mes d'abril. La variació entre els dos mesos ha estat del 0,8%, segons les dades que ha publicat aquest divendres l'Institut Nacional d'Estadística (INE).
Els aliments i les no alcohòliques continuen liderant l'increment de preus. Són un 13,2% més cars que fa un any (0,5% respecte del març). Compensa l'encariment, els preus a la baixa de l'habitatge, els carburants, l'aigua i els subministraments de gas i llum, que mantenen la tendència de reduir preus amb un 12,6% de reducció de l'IPC interanual i un 1,5% intermensual.
A les comarques tarragonines i ebrenques, la roba i el calçat ha contribuït a la reducció de la inflació, amb preus un 2,3% inferiors a l'abril de l'any passat, però amb increment respecte al març d'enguany del 9%. En canvi, el transport, trenca la tendència de l'abaratiment i els preus del sector s'han encarit un 1,2%.
Les begudes alcohòliques i el tabac s'han encarit un 8,6%, l'oci i la cultura i els restaurants i els hotels també han augmentat l'IPC interanual un 5,4% i 6,3%, respectivament.
La inflació torna a enfilar-se a l'abril a Tarragona: Els productes que més pugen de preu
La inflació remunta al Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre i se situa al 3,5% interanual a l'abril
ARA A PORTADA
-
Cambrils recorda les víctimes dels atemptats del 17-A en el vuitè aniversari dels fets TarragonaDigital
-
-
Vandellòs i l'Hospitalet de l'Infant, Tivissa i Pratdip posen en marxa un sistema intel·ligent per gestionar el turisme TarragonaDigital
-
-
Apareixen excrements en una piscina de Tarragona i detecten uns inesperats responsables TarragonaDigital
Publicat el 12 de maig de 2023 a les 11:36
Actualitzat el 12 de maig de 2023 a les 11:39
Et pot interessar
-
Societat Reus Participa incorpora preferències temàtiques per oferir informació més personalitzada
-
Societat La Comissaria Mòbil de la Guàrdia Urbana incrementa un 20% els serveis als barris de Reus
-
Societat Reus renova l'enllumenat del nucli antic i el tomb de ravals amb una inversió de més de 100.000 euros
-
Societat El director del Parc Natural de la Serra de Montsant reclama accedir a les finques privades per fer-hi gestió forestal
-
Societat La Xarxa Vendrellenca exigeix la millora del manteniment i la neteja de les illes de contenidors
-
Societat Denuncien que el 94% dels refugis climàtics de Tarragona han estat tancats durant l'onada de calor