L'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Tarragona s'ha posicionat aquest dilluns contra la regressió de drets civils a l'Afganistan, especialment els que afecten les dones i les nenes d'aquest país que, des d'avui, està totalment ocupat pels talibans. Estela Martín, degana de l'ICAT, ha explicat que és un "deure moral" manifestar "el descontent i la por" davant de la situació que travessa la nació afgana.
Per això, demanen a l'Oficina de l'Alt Comissionat pels Drets Humans de les Nacions Unides que impulsi una "mobilització conjunta, unànim i que tingui un pes específic gran" més enllà de les que puguin dur a terme els països per separat. "Som advocats, hem de defensar drets, és la nostra obligació moral", ha conclòs Martín.
L'acte ha comptat amb una lectura del manifest conjunt dels 14 col·legis professionals de Catalunya, en un text consensuat que reclama aturar els crims de guerra i de lesa humanitat i recorda que la sala d'apel·lació de la Cort Penal Internacional va emetre una resolució el 5 de març de 2020 en aquest sentit.
L'advocacia tarragonina es posiciona contra els crims de guerra a l'Afganistan
L'ICAT és un dels 14 col·legis professionals que ha participat d'una lectura conjunta d'un manifest reclamant acció internacional per defensar els drets civils
ARA A PORTADA
-
-
-
Cornudella de Montsant honra la memòria de Joan Busquets, l'alcalde republicà afusellat pel franquisme TarragonaDigital
-
Gir en el cas de la dona que va aparèixer morta en un barranc a Riudecanyes: detenen la seva parella TarragonaDigital
-
La inflació baixa lleugerament fins al 2,8% al novembre a la demarcació de Tarragona TarragonaDigital
Publicat el 06 de setembre de 2021 a les 13:00
Et pot interessar
-
Societat
La comunitat portuària de Tarragona es reuneix per celebrar la XXII edició dels Premis APPORTT
-
Societat
S'inicien les inscripcions a les activitats del nou trimestre del Centre Cívic de Valls
-
Societat
Presenten un nou llibre sobre la icònica Casa Navàs de Reus
-
Societat
Presenten «Veïnes, a peu de carrer», un homenatge a les dones referents de Reus
-
Societat Descens notable del Gran Recapte en les donacions d'aliments a les comarques de Tarragona
-
Societat
Pas endavant en la construcció dels nous equipaments al Carrilet de Reus
