Leo Tomàs, el nen de Deltebre amb síndrome d'Usher, fa realitat el somni de conèixer Messi

Dos alumnes de l'assignatura "Problemàtiques Socials" van contactar amb la Fundació "Pequeño Deseo" que va fer possible que el petit Leo viatgés a París per conèixer el seu ídol.

Publicat el 05 de juny de 2023 a les 08:48
Leo Tomàs, un nen de Deltebre afectat pel síndrome d'Usher 1B, ha fet realitat el seu gran somni: conèixer l'astre del futbol Messi.
 
Segons ens explica la seva mare, Amaya Parra, dos alumnes de l'Institut de Deltebre, la Janine i la Janira que cursen l'assignatura Problemàtiques Socials, a part de participar en l'organització de la cursa i venda de polseres solidàries per recaptar fons per l'estudi d'aquesta patologia minoritària que causa ceguesa degenerativa i sordesa en infants, van contactar amb la Fundació Infantil "Pequeños Deseos". Totes dos van explicar el cas del Leo i van demanar si seria possible que el Leo, abans de perdre la visió que li pot causar la malaltia podria conèixer el seu gran ídol Leo Messi.

No va ser un repte fàcil. La fundació ho va consultar, ja que no estaven acostumats a sorpreses d'aquest nivell i treballen més en el dia a dia dels nens i nenes hospitalitzats o fan sortides en grup a Disney. Malgrat això, els van dir que parlarien amb la direcció i a veure què es podia fer. 

A través d'un contacte de la Fundació París Saint-Germain, ho van aconseguir. Tot va anar rodat i aquest cap de setmana Leo coneixia Messi, París i mitja plantilla del París Saint-Germain durant l'últim partit de l'astre argentí a la capital del riu Sena.

A més tots els jugadors li van signar una samarreta durant els entrenaments.

La Fundació "Pequeño Deseo" va trucar a Leo per organitzar-ho tot amb un petit engany, dient-li que li volien fer una entrevista i saber quin seria el seu màxim desig a la vida: ell va dir visitar París per conéixer a Messi i veure la Torre Eiffel.


"A Leo li van comunicar la sorpresa dijous al matí a l'hospital Sant Joan de Déu on col·labora la Fundació i Leo fa el seguiment de la seva malaltia" explica la mare. "Vam portar el nen enganyat dient-li que li tocava visita, vam anar i la responsable de Barcelona, l'Imma. També les otorrinos que porten a Leo des de menut, que en aquell moment eren a un Congrés li van deixar un vídeo al Leo explicant-li que marxava a París. "Demà te'n vas a París, veuràs la Torre Eiffel i coneixeràs a Messi", explica Amaya. 
Ell es va abraçar a la seva mare plorant, no s'ho podia creure!

Tot plegat, un esforç conjunt de molta gent, alumnes de Deltebre, família, fundacions per fer realitat la màxima que a vegades, els somnis es compleixen.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Una publicación compartida de Fundación Pequeño Deseo 🪄 (@fpdeseo)