Amb 4 vots a favor i 23 abstencions, una moció al plenari municipal de Tarragona que defensava garantir la gestió dels serveis de menjador per part de les associacions de famílies d'alumnes ha tirat endavant aquest divendres. Es tracta d'una queixa formulada per les mateixes associacions, afectades per la resolució del Consell Comarcal del Tarragonès, que havia decidit assumir aquesta gestió de manera centralitzada.
La moció ha estat presentada conjuntament per la CUP i per En Comú Podem -formació que té la responsabilitat de l'àrea d'Educació al Consell Comarcal- i ha obtingut el suport del mateix regidor d'Educació de l'Ajuntament, Manel Castaño (ERC), que ha decidit però abstenir-se. I és que tal com ha assenyalat la regidora del PSC Begoña Floria l'ens comarcal ja està buscant una "solució" i ha convidat les associacions a tornar-se a reunir.
I és que el Consell havia decidit a partir del curs vinent gestionar els menjadors escolars, emparant-se en un canvi normatiu impulsat pels republicans a la Generalitat. En total, al Tarragonès, 38 AFA en resultarien afectades. Aquest proper 31 de gener hi ha prevista una reunió amb les direccions dels centres educatius per valorar les possibilitats de prorrogar els convenis existents.
El mateix ple ha servit per aprovar la nova estructura de costos del contracte de neteja, així com per donar suport institucional a la iniciativa d'acollir l'onzè Congrès Nacional d'Alzheimer i el quinzè Congrés iberoamericà d'Alzheimer. Pel que fa a les mocions presentades pel Partit Popular sobre la reforma de la llei "Sí és sí" i la d'En Comú Podem per l'impuls del turisme sostenible, han estat rebutjades.
L'exigència del retorn dels menjadors escolars a les AFA rep el suport del ple de Tarragona
Els grups s'han mostrat d'acord en què cal trobar-hi una "solució"
Publicat el 27 de gener de 2023 a les 11:12
Et pot interessar
-
Societat L'onzena edició de la Music Valls Va de Vins es renova i bat rècord de cellers inscrits
-
Societat El Grup Ciutats Patrimoni de la Humanitat aprova un protocol pioner per respondre als actes vandàlics
-
Societat L’excap de la Policia de Montblanc nega en el judici que incorporés la fotocòpia del carnet de l’altra acusada amb la data alterada
-
Societat L'origen del nom del Pati, la plaça més cèntrica i polivalent de la ciutat de Valls
-
Societat Tarragona construirà més d'un miler d'habitatges protegits en els pròxim anys
-
Societat Tarragona consolida la Festa de l'Hamburguesa amb la celebració de la quarta edició