Prop d’una vintena de famílies de Reus s’han quedat sense plaça a l’escola pública a la zona escolar que els havia estat assignada. Això ha passat després d’una reformulació de les zonificacions escolars que va rebre queixes entre les famílies perquè alertaven de la manca de places en la zona D, on aquest curs passat es va perdre una línia d’I3, corresponent a l’escola la Vitxeta. Precisament, 18 de les famílies que s’han quedat sense plaça resideixen en aquesta zona.
Per tot això, la diputada de la CUP, Laia Estrada, ha preguntat al departament d’Educació si és conscient de la necessitat de recuperar la segona línia d’I3 de l’escola pública La Vitxeta de Reus, que es va decidir tancar el curs 2024-2025. En cas de desestimar-se la reobertura d’aquesta línia, la diputada cupaire pregunta a Govern si l’alternativa que ofereixen és que les famílies matriculin les seves filles i fills a l’escola concertada de la mateixa zona escolar, on falten matriculacions per a mantenir totes les línies.
Per a Estrada, “aquest és un exemple claríssim del Govern de la Generalitat, en connivència amb el municipal, d’intentar d’afavorir l’escola concertada en detriment de la pública que, a més, comporta la impossibilitat de garantir a les famílies el seu dret a escollir una educació no religiosa al municipi de Reus”. Una situació que, segons la formació política, “no es pot permetre”.