La Generalitat ha demanat al govern espanyol que la mascareta deixi de ser obligatòria als centres sanitaris, les farmàcies i les residències de forma generalitzada, segons ha avançat TV3 i han confirmat fonts de Salut.
Concretament, el Departament de Salut ha sol·licitat al govern espanyol que revisi el protocol perquè l'ús de la mascareta es limiti a alguns casos, com ara per a persones amb símptomes respiratoris o si s'atén a persones vulnerables.
La petició la va vehicular la secretària de Salut Pública de la Generalitat, Carmen Cabezas, a través d'una carta a la comissió de Salut Pública del Ministeri de Sanitat enviada fa tres setmanes i des de fa deu dies hi ha en marxa un grup que està analitzant la petició.
Segons ha dit Cabezas a TV3, el que es planteja és que la mascareta només s'hagi de dur "quan sigui necessari". Per exemple, a les residències, afirma, els treballadors no tindrien per què dur-la si el resident que atenen no té una malaltia respiratòria. A més, creu que s'ha de revisar l'aïllament als residents perquè pot ser "molt dur".
Nova petició de la Generalitat al govern espanyol sobre l'ús de les mascaretes
La Generalitat vol que la mascareta només sigui obligatòria en casos específics
ARA A PORTADA
-
«Teníem ganes de tornar a l'escola perquè l'estiu és repetitiu»: arrenca el curs a Tarragona TarragonaDigital
-
El Camp de Tarragona registra una davallada de més del 20% en les matrícules d'I3 en una dècada TarragonaDigital
-
Protecció Civil recomana evitar desplaçaments no imprescindibles a Tarragona per pluges intenses TarragonaDigital
-
Portes obertes de la Diada 2025: què pots visitar gratis a Catalunya per l'Onze de Setembre Lluís Girona Boffi
-
ERC demana explicacions a l'alcalde Viñuales «per la contractació de detectius privats» a l'EMT TarragonaDigital
Publicat el 24 d’abril de 2023 a les 16:21
Actualitzat el 24 d’abril de 2023 a les 16:24
Et pot interessar
-
Societat Duesaigües col·locarà la primera «Llamborda del record» per a homenatjar a l’Elisa Cardona i Ollé
-
Societat Reus estrena la nova programació dels Centres Cívics i Casals Municipals amb més activitats i espais inclusius
-
Societat Nou tancament important a Reus: la Terrassa del Gaudí Centre també abaixa la persiana
-
Societat Santa Coloma de Queralt estrena noves places d'aparcament de «petó i adeu»
-
Societat Prades celebra la festa de la Mare de Déu de l'Abellera amb la benvinguda del nou rector
-
Societat El GTP de Valls descobrirà els indrets més sorprenents del Teatre Principal