Els pagesos passen la nit a l'accés al Port de Tarragona: volen mantenir el tall durant el cap de setmana

Revolta Pagesa té previst reunir-se a Tarragona amb el conseller d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Òscar Ordeig

Publicat el 09 de gener de 2026 a les 10:31
Actualitzat el 09 de gener de 2026 a les 12:18

Desenes de pagesos han passat la nit dormint en tendes de campanya, remolcs i vehicles a l'accés al Port de Tarragona per l'A-27, en protesta per l'acord que la UE ha de signar amb Mercosur per al comerç de productes alimentaris. Els agricultors volen mantenir el tall a l'A-27 fins diumenge i de cara a la tarda d'aquest divendres 9 de gener tenen prevista una reunió amb el conseller d'Agricultura, Òscar Ordeig, a la capital tarragonina, on li volen exigir que es posicioni en contra del tractat comercial.

Durant el dia aniran duent a terme diferents assemblees per debatre l'evolució de la mobilització arreu de Catalunya i decidir possibles noves accions de protesta. Ramon Rojo, portaveu de Revolta Pagesa al Camp de Tarragona, ha explicat que la nit ha estat ventosa però tranquil·la i que la voluntat continua sent mantenir el tall fins diumenge.

Amb tot, ha indicat que confien que durant el dia més pagesos s'adhereixin a la protesta. Que se sumin més pagesos és precisament un dels objectius que es proposen per les pròximes hores. Alguns dels concentrats el primer dia van marxar a casa a passar la nit mentre que altres s'espera que arribin des de la Conca de Barberà.

Congestions de trànsit al centre de Tarragona

Tot i que els pagesos tallen l'accés al port des d'aquest dijous al matí, l'afectació ha estat relativa. Els camions s'han desviat per altres entrades de la infraestructura, com la que hi ha al Serrallo. Això ha generat congestions al centre de la ciutat. En aquest sentit, des de la Guàrdia Urbana de Tarragona es recomana a la població que no utilitzi el pont del Francolí de l'avinguda Ramón y Cajal, precisament per l'increment de camions i per evitar congestions.

Tot i que hi ha altres entrades del Port de Tarragona obertes, el trànsit d'entrada i sortida de camions a la infraestructura s'ha reduït prop d'un 70%, segons ha explicat l'Autoritat Portuària de Tarragona en un comunicat.