"La cultura com a dinamitzador econòmic d'un territori", aquest és el títol de la taula rodona que s'ha celebrat al Teatret del Serrallo per posar damunt la taula la incidència que té en els municipis i ciutats. L'alcalde de Tarragona, Pau Ricomà, ha inaugurat aquest acte descrivint "les cinc potes del projecte cultural" del govern municipal. El republicà ha destacat que la cultura ha d'arribar a tots els racons de la ciutat i que s'ha de solucionar la mancança d'equipaments culturals a diferents barris. Sobre això, el batlle ha assegurat que s'invertirà en infraestructures i equipaments i que té la intenció que els centres cívics acabin sent centres culturals.
Per altra banda, Ricomà considera que a Tarragona es produeix molta cultura "però és una ciutat molt fragmentada". Això vol dir que hi ha zones "sense programa cultural de cap tipus" i això, segons l'alcalde no genera crítica. Per tot plegat, ha dit que "la feina de l'administració és que les oportunitats aflorin". "La cultura ha de ser un eix de transformació", ha sentenciat. El republicà ha afegit que Tarragona ha de replantejar-se diferents coses perquè ha de ser vista com a capital d'una àrea metropolitana amb 500.000 persones.
El mateix alcalde ha posat de manifest la necessitat d'impulsar els festivals tarragonins i que aquests entrin en "circuits culturals a nivell mundial". Ara bé, reconeix que cal resoldre "l'absoluta precarietat" amb la qual han de tirar endavant i ha senyalat que cal una estratègia de festivals per fer una "imatge d'èxit i una marca potent de ciutat". Per tot plegat, obre la porta al fet que "la inversió privada entri amb força en els nostres festivals".
L'acte, organitzat per la fundació Catalunya cultura, ha comptat amb la participació d'Ángel Arenas, director-gerent del Patronat de Turisme de Tarragona; Jordi Bertran, gestor cultural i professor de la Universitat Rovira i Virgili; Josep Bertran, responsable de relacions externes i comunicació de Repsol a Tarragona, i Joan Negrié, director del Festival FITT-Noves Dramatúrgies.
Full de ruta
El seu cap de comunicacions externes, Josep Bertran, ha exposat que les empreses necessiten "un full de ruta" per saber a o han de col·laborar. "Les empreses hem de ser més atrevides i posar a disposició d'un consell de mecenatge els recursos que tenim", ha apuntat. El mateix Bertran ha manifestat que "cal remar tots en la mateixa direcció" i ha afegit que "les empreses necessitem estar més acompanyats, anem una mica sols".
Per la seva banda, el director artístic del Festival Internacional de Teatre de Tarragona (FITT), Joan Negrié, ha defensat "el més important és fer arribar a la gent el que es fa, cal comunicar" i fer-ho bé. L'actor ha apuntat que a Tarragona es fan coses "però estan mal comunicades". "Ens agrada omplir-nos la boca de la cultura però cal més participació", ha sentenciat.
El gerent del Patronat de Turisme de Tarragona, Ángel Arenas, ha etzibat que la ciutat fa molts anys que no té "un eix estratègic cultural" i ha defensat que la cultura és un actiu molt important per fer de Tarragona una marca molt potent.
Ricomà defensa que la cultura ha de ser un «eix de transformació» de les ciutats
Societat
L'alcalde de Tarragona inaugura una jornada organitzada per la Fundació Catalunya Cultura al Teatret del Serrallo
ARA A PORTADA
-
Economia Reus alerta que la problemàtica d'accés a l'habitatge continua tot i sortir de la zona tensa residencial TarragonaDigital
-
Terra Continuen les pluges i baixen les temperatures: 17 comarques en avís aquest divendres Neus Climent
-
Successos Un home mor ofegat en una platja de Cunit: dotzena víctima de la temporada a Tarragona Antonio Ramos Llauradó
-
Cultura Álvaro Cano i Rubén Almazán, capitans del Nàstic Genuine, seran els pregoners de Santa Tecla 2026 Antonio Ramos Llauradó
- Jonathan Oca
- Exredactor de NacióTarragona
Publicat el
08 d’octubre de 2019 a
les 16:46
Et pot interessar
-
Societat
El «repte marró» arriba a PortAventura: piscines tancades per la presència d'excrements a l'aigua
-
Societat
Els sindicats asseguren que l'Ajuntament de Cambrils es queda sense diners per pagar les hores extres
-
Societat
L'Ajuntament de Reus completa la renovació de la gespa artificial de tres camps de futbol municipals
-
Societat
Cambrils recorda les víctimes dels atemptats jihadistes de l'agost de 2017
-
Societat
Les calorades i la falta de pluges a l'estiu avancen la verema de la DO Tarragona
-
Societat
El Port de Tarragona adjudica les millores de la xarxa contra incendis del recinte portuari
