L'Ajuntament de Salou ha contractat l'empresa DPT21, per a la redacció del projecte per desenvolupar el pla de millora integral de les platges del municipi. El projecte consta de diversos apartats a estudiar com són l'accessibilitat i la mobilitat, els serveis de platja, oci i activitats.
Pel que fa a la metodologia consisteix en treball de camp sobre el terreny recollint la informació, la qual ja s'està duent a terme en les diferents zones de les platges del municipi en horari de matins i tardes. Cada setmana es fan al voltant d'unes 160 enquestes, que duraran fins al 15 de setembre, i el resultat de les quals el compararan amb un univers de 8.000 enquestes d'altres municipis dels últims 3 anys.
La primera de les fases consisteix en l'anàlisi de preexistències on es farà un recull de les principals dades de què es disposen a la platja que serveixin per a tenir una fotografia de l'estat actual en els principals paràmetres, com ara els serveis prestats, l'accessibilitat física i digital, la mobilitat, els serveis privats, la cartografia dels equipaments, instal·lacions, etc.
També es valoraran els equipaments o serveis oferts als usuaris, gestionats de manera general, per mitjà de concessionaris que obtenen una llicència d'explotació comercial per a lloguer o venda, convocats cada cert temps variable d'acord a cada municipi. Són reflex i part, de la qualitat percebuda i per tant la seva avaluació s'ha fet amb aquesta consideració com a principal condicionant. En finalitzar, es realitza una fitxa per platja i per àrea d'anàlisi. Les fitxes són molt visuals, per tal d'identificar ràpidament els aspectes a millorar.
Durant la segona fase s'analitzarà la gestió, la legislació vigent, i les normes i plans d'adopció voluntària, (certificacions ambientals i de qualitat, el Pla Estratègic de Turisme, l'Agenda 21 i el Pla d'Acció local per a l'Energia Sostenible –PAES-). També s'analitzarà el règim legal aplicable a les platges, així com el seu compliment i si aquesta s'aplica de manera òptima.
Es farà una anàlisi en profunditat de la gestió, l'organització interna, l'anàlisi de les despeses directes i indirectes de la platja. S'analitzaran també els ingressos obtinguts. Un cop recollides totes aquestes dades, es compararan amb les dades reals d'altres municipis similars que la consultora DPT21 ha analitzat.
En la tercera s'analitzarà la demanda tant dels mercats com dels públics de les platges de Salou. L'empresa DPT21, planteja dividir cada una de les platges en espais d'entre 150 i 250 metros de llarg i realitzar una presa de dades diàries a les platges en 2 torns mati i tarda, començant el 24 de juny i finalitzant la setmana de l'11 de setembre. Durant aquestes 3 hores es realitzaran 20 enquestes aleatòries entre els usuaris. A partir de les dades obtingudes a les enquestes referents a quant es gasta a la platja, i quan es gasta al municipi, es realitza un estudi de la despesa total que els usuaris de les platges realitzen tant a la mateixa platja com també al municipi.
La quarta fase consisteix en la recollida de propostes i l'elaboració del Pla Estratègic i plans d'acció o operacionals. Amb una visió a curt, mig i llarg termini i la definició de la temporalitat per a cada acció prevista, els responsables de dur-la a terme i el cost econòmic. Les propostes es presentaran en un calendari operacional identificant les prioritats.
Els treballs s'hauran de dur a terme com a màxim en un termini de 3 mesos, que incloguin 1 temporada de bany en actiu, per poder realitzar les enquestes i extreure les conclusions pel que fa al retorn econòmic i percepció.
La data màxima de lliurament del treball és durant la 2a quinzena d'octubre. Creació d'una Comissió de Seguiment interna-4 sessions-per a la valoració del seguiment del projecte.
Salou contracta la redacció del projecte del pla de millora integral de les platges
La portarà a terme l'empresa DPT21
ARA A PORTADA
-
El Fòrum de la Justícia de Tarragona comença a caminar: liciten les primeres obres Antonio Ramos Llauradó
-
L'Ajuntament de Reus ultima un conveni amb els pàrquings privats i públics per estacionar dins la ZBE TarragonaDigital
-
El projecte «SoulFood» crea una eina digital per connectar productors agroalimentaris i iniciatives socials TarragonaDigital
-
-
Publicat el 20 d’agost de 2018 a les 11:04
Et pot interessar
-
Societat El Museu Casteller de Valls inicia una campanya promocional per les grans diades del país
-
Societat Reprenen les obres de millora del Passatge Faustina d'Altafulla
-
Societat El grup motor de la Societat Longeva Catalunya Sud estableix les bases per fer sinergies al territori
-
Societat Reus lidera un projecte europeu que verifica l'evidència científica de teràpies per l'autisme
-
Societat L'Espluga de Francolí presenta els actes de la Festa Major 2025 en honor a Sant Abdon i Sant Senén
-
Societat El Port de Tarragona dedica una plaça a l'expresident Antoni Pujol