Salut anuncia més canvis: Nou protocol per frenar la saturació dels CAP

Es podrà fer telemàticament, per telèfon o correu electrònic | D'aquesta manera s'evitarà que la persona positiva s'hagi de moure

Publicat el 03 de gener de 2022 a les 09:55

L'evolució de la pandèmia marca el ritme de mesures i protocols que s'implanten a Catalunya. Els últims dies s'ha viscut un augment exponencial de casos positius de covid-19 que ha provocat el desbordament dels Centres d'Atenció Primària (CAP).

 

Un fet que, en gran part, ha estat provocat pels resultats positius en tests d'antígens que la gent es fa a casa abans de les reunions familiars i celebracions d'aquestes festes de Nadal. No obstant això, ja s'havia alertat que no s'havia d'anar al CAP quan es donava positiu en aquestes situacions. 

 

Aquest matí de dilluns, la directora del CatSalut, Gemma Craywinckel, i el president dels farmacèutics catalans, Jordi Casas, han explicat el nou acord que s'ha arribat per una col·laboració entre Salut i les farmàcies.

 

Es podrà comunicar un positiu a la farmàcia

Les farmàcies estan jugant un paper important durant aquesta pandèmia. I l'última estesa de mà d'aquest sector ha estat amb els resultats positius en test d'antígens. 

 

La novetat que hi haurà és que les persones que es facin TAR a casa i els surti positiu, també podran comunicar-ho a les farmàcies. Des d'aquest punt s'encarregaran de fer arribar la informació al sistema de salut perquè s'inclogui a l'historial clínic de la persona.

 

Una tasca que ja es feia des de moltes farmàcies catalanes, ja que molts clients es feien els tests d'antígens directament a la farmàcia. 

 

Fins ara, els resultats positius dels tests d'antígens fets a casa, s'havien de comunicar per telèfon al 061 o al CAP, que s'encarregaven d'introduir la informació. L'allau de trucades dels últims dies, han provocat la saturació d'aquest sistema i feia molt difícil fer la tasca.

 

Més d'un miler de farmàcies ho poden fer

Aquest nou protocol es podrà fer des de 1.300 farmàcies a tot Catalunya. Així ho ha precisat Jordi Casas. Totes aquestes estan dins del programa TAR, que els permet accedir al sistema informàtic de Salut i introduir les dades dels nous contagis.

 

El procediment dels TAR a les farmàcies es va posar en marxa al juliol. Des de llavors, s'han fet uns 250.000 tests d'antígens i s'han comunicat uns 7.000 positius al Sistema de Salut.


Casas també ha destacat que ja fa un any que aquestes farmàcies s'han convertit en «un punt d'atenció més del sistema de salut comunitari».