El tall ferroviari incrementa el trànsit a l'AP-7 en sentit sud en l'hora punta del matí

L'autopista no registra variacions significatives en sentit nord, segons les dades del Servei Català Trànsit

  • El trànsit de vehicles s'ha incrementat a l'AP-7 en direcció sud durant els primers dies de tall ferroviari entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders. -
Publicat el 03 d’octubre de 2024 a les 10:29
Actualitzat el 03 d’octubre de 2024 a les 10:34

El trànsit a l'AP-7 en el tram entre Sant Vicenç de Calders i Tarragona sentit sud ha pujat al voltant d'un 7% a primera hora durant els primers dos dies de tall ferroviari a Roda de Berà, segons dades del Servei Català de Trànsit obtingudes per l'ACN. Entre la mitjanit i les 11 del matí de dimarts 1 d'octubre, coincidint amb les primeres hores d'alteracions, la circulació de vehicles lleugers a l'AP-7 va ser un 7,6% superior a la de fa dos dimarts —el passat era festiu a Barcelona, així que les xifres no són comparables—. En les primeres 13 hores de dimecres 2 d'octubre, l'increment va ser del 7,9% en sentit sud.

En canvi, segons les mateixes dades del Servei Català de Trànsit, la interrupció del servei de trens entre la capital tarragonina i el Baix Penedès per les obres del túnel de Roda de Berà, de moment, pràcticament no ha causat impacte en l'afluència de vehicles en el mateix tram, però en sentit nord.

L'increment de trànsit en sentit sud

Segons les xifres de Trànsit, el dimarts, primer dia de la interrupció en el servei ferroviari, en direcció Tarragona es va notar un augment significatiu del nombre de cotxes entre les 7 i les 9 del matí, i en especial entre les 10 i les 11 del matí. També es va registrar una punta respecte a un dimarts ordinari entre les 3 i les 4 de la tarda. En l'hora punta de la tarda, les oscil·lacions van ser mínimes, cosa que va fer tancar les 24 hores en un 4,6% d'increment mitjà. 

Encara en sentit sud, el patró de les primeres 13 hores de dimecres va ser similar a les del dia anterior, amb un repunt en comparació amb el dimecres 18 de setembre, especialment entre les 8 i les 11 del matí

Estabilitat en direcció nord 

En canvi, entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders en direcció a Barcelona, el nombre de vehicles dimarts va ser pràcticament idèntic al de dues setmanes abans, amb un increment d'un 0,4% en les primeres onze hores, i una caiguda també del 0,4% en el conjunt de les 24 hores. 

També en sentit nord, l'hora punta de dimecres també ha estat pràcticament calcada a la del 18 de setembre. Només s'ha apreciat una baixada significativa de vehicles lleugers en aquesta ruta entre les 10 i les 13 hores, que ha fet caure el trànsit en les primeres 13 hores de dimecres un 7,1%.