Tarragona destina més de mig milió d'euros en projectes solidaris durant el 2023

El passat mes d'abril es va posar en marxa el primer Pla Local de Cooperació que ha impulsat una sèrie d'accions solidàries tant en l'àmbit local com internacional

Publicat el 10 de gener de 2024 a les 13:56
Actualitzat el 10 de gener de 2024 a les 14:05
L'Ajuntament de Tarragona ha repassat els projectes solidaris que ha tirat endavant durant l'any 2023 a través del Servei Municipal de Cooperació i el primer Pla Local de Cooperació de la ciutat aprovat el passat mes d'abril, el qual ha volgut reforçar el seu "compromís" amb "la justícia global i la cooperació internacional" a través d'aportacions econòmiques i altres accions.

La consellera de Cooperació de l'Ajuntament de Tarragona, Cecilia Mangini, ha ressaltat els avenços durant l'any anterior, subratllant que es va reforçar la capacitat dels agents implicats, es van potenciar les activitats educatives i de conscienciació, i es van atorgar 510.000 euros a diversos projectes de cooperació internacional, d'Educació per la Ciutadania Global i accions humanitàries i d'emergència

Durant l'any 2023, l'Ajuntament de Tarragona ha destinat 510.000 euros a ONG i entitats que treballen per la justícia global. D'aquests, 57.000 euros es van concedir en forma de subvencions per a projectes d'acció humanitària i d'emergència que van intervenir en la protecció de persones desplaçades en zones com el Iemen, el mar Mediterrani central i el Níger. Aquestes accions van beneficiar 4.079 persones.

Pel que fa a les campanyes d'emergència impulsades pel Fons Català de Cooperació al Desenvolupament, s'han destinat 30.000 euros per a les poblacions afectades per terratrèmols a Síria, Turquia, Afganistan i Marroc.

En el marc de la convocatòria de subvencions per a projectes de Cooperació al Desenvolupament Internacional, el Servei Municipal de Cooperació va atorgar 384.000 euros a onze projectes que incidiran en la vida de 6.404 persones des d'Amèrica Central, Amèrica del Sud, Àfrica del Nord i Àsia, amb una especial atenció a 4.383 dones i nenes.

Per complementar aquesta tasca, s'han destinat 39.000 euros a projectes d'Educació per a la Ciutadania Global a Tarragona, arribant a 3.181 infants a través d'activitats executades principalment als centres d'educació primària.

Enfortiment de les capacitats dels agents implicats 

Un dels focus del Pla Local de Cooperació és el reforç de la participació ciutadana i de les entitats locals. Durant el 2023, s'han fet cursos de formació per apropar i enfortir les capacitats dels membres del Consell Municipal de Cooperació, les entitats no vinculades a la cooperació i funcionaris municipals. A més, s'han impulsat accions d'incidència política en defensa dels drets humans i la protecció de defensors de drets humans.

El Pla Local també destaca per impulsar l'Educació per a la Ciutadania Global. Al llarg del 2023, s'han acomplert gairebé 30 activitats obertes a la ciutadania, centrades en projectes de Ciutats Defensores de Drets Humans, col·laboracions amb la III Setmana de Drets Humans de Tarragona i el cicle "Estiu amb Cooperació", amb una participació de prop de 1.300 persones. En l'àmbit educatiu, s'ha fomentat la coordinació amb els centres educatius tarragonins, arribant a 1.297 infants amb la Caixa de Contes Cooperatius, que ha visitat sis escoles.