ACTUALITZACIÓ 16.20 hores
La circulació ferroviària entre Sant Vicenç de Calders i Vilanova i la Geltrú ha quedat restablerta poc abans de les tres de la tarda, després que passades les 13 hores hagués quedat tallada per una atropellament, segons ha informat Adif. La incidència s'ha produït entre Vilanova i Cunit, però ha afectat els trens de l'R2 Sud fins a Sant Vicenç de Calders. Durant l'aturada del servei, Renfe ha habilitat un servei alternatiu per carretera per cobrir el tram afectat.
NOTÍCIA ORIGINAL 13.56 hores
El servei de Rodalies de Catalunya ha quedat interromput entre Vilanova i la Geltrú i Sant Vicenç de Calders per la presència d'un cadàver a la zona de vies, segons han informat des de Protecció Civil. Els Mossos d'Esquadra han iniciat una actuació d'investigació que afecta la circulació de la línia R2 Sud, tot i que inicialment també s'apuntava que havia quedat alterat el servei a l'R13, R15, R16 i R17.
El tall afecta especialment el tram entre Vilanova i la Geltrú i Cunit, però les repercussions s'estenen a tota la xarxa, alterant significativament la mobilitat ferroviària al sud de Catalunya. Segons fonts de Rodalies, s'està gestionant un servei de transport alternatiu per minimitzar les afectacions als viatgers.
Els equips d'emergència treballen al lloc dels fets per esclarir les circumstàncies de l'incident. Mentrestant, les autoritats demanen als usuaris que consultin les actualitzacions en temps real a les xarxes socials oficials i a l'aplicació de Rodalies.
Aquest succés s'ha produït en un moment de molta afluència de passatgers, afectant tant els desplaçaments laborals com les connexions turístiques cap al sud de la costa catalana i l'interior. Es recomana als viatgers utilitzar rutes alternatives per carretera mentre es manté la interrupció del servei ferroviari.
Els responsables de Rodalies han assegurat que es mantindrà la coordinació amb les autoritats per restablir el servei tan aviat com sigui possible i minimitzar els inconvenients per als usuaris.