Imatge de Godzilla vs Kong

'Godzilla vs. Kong', 'Nomadland' o 'Monster Hunter: setmana històrica pel cinema

Aquesta setmana prèvia Setmana Santa, la cartellera és d'aquelles que fa mesos que no es veien: dos blockbusters, una estrena d'Òscar, dibuixos per la canalla i cinema independent.

Feia temps que tenia ganes de dir-ho: Senyores i senyors, l'espectacle està a punt de començar!

Ara sí, aquest 26 de març, el cinema torna a renéixer de nou i ho fa amb un ventall d'estrenes d'aquelles que ens motiven a seure a les sales més grans d'Ocine Les Gavarres, gaudir de tota la tecnologia disponible en imatge i so i comprar un bon pot de crispetes (dolces, salades o mixtes, com preferiu).

El cinema com a espectacle poderós i efectista torna a les sales amb el clam del sector per tal que que les plataformes convertides en reines del confinament recapacitin d'una vegada per totes i aprofitin la màgia inigualable de les sales per consolidar l'actual paper predominant que juguen en el sector de la producció i la distribució de continguts audiovisuals.

Disney ja ha constatat un segon fracàs estratègic compartint estrena de 'Raya y el último Dragón' en alguns (pocs) cinemes i a la seva plataforma Disney +.

Segurament estrenant-la primer a cinemes, amb tot el potencial i força que la companyia del ratolí Mickey fa gala per les grans ocasions i portant-la al cap d'unes setmanes (poques) a la plataforma li hagués anat molt millor. Segona trompada després de 'Mulán'. I això que  'Raya y el último dragón' està realment ben feta i entreté i emociona tant grans i petits...

Amb ganes que tot torni a la (nova) normalitat i que els divendres d'estrena ens provoquin a tots plegats aquelles ganes irrefrenables d'anar cap a Les Gavarres per gaudir d'una bona pel·lícula on millor es veu, al cinema,  aquest divendres teniu material per triar i per remenar com fa mesos que no passava. Som-hi!


Godzilla vs. Kong


Si ens fixem en l'ecosistema de monstres i criatures gegantines cinematogràfiques hi ha dos referents clars, que han sobreviscut al llarg dels anys: King Kong, el goril·la gegant que fa ja gairebé noranta anys que escalava l'Empire State Building i Godzilla, el monstre japonès que també ha aparegut en una trentena de pel·lícules.


Doncs bé, un i altre es veuran ara les cares en una superproducció dirigida per Adam Wingard en un autèntic duel de titans que promet efectes especials d'aquells que t'aclaparen i deixen clavat a la butaca.

Aquí King Kong seria el bo i Godzilla el dolent, en un món que els queda petit i on elements que s'oculten a les profunditats de la terra els fan actuar en contra de la seva naturalesa.



Libertad


Nou exemple de sana (i innovadora) col·laboració entre Plataforma VOD i sales de cinema.

En aquest cas es tracta d'una producció de Movistar+ que s'estrena com a pel·lícula als cinemes i com a sèrie a la plataforma. Dirigeix Enrique Urbizu i segueix les petjades dels bons westerns de factura espanyola com 'Intemperie' o 'Sordo'.


A 'Libertad' ens endinsem en la història de Lucía la Llanera, bandolera del segle XIX que cada any ha estat sentenciada a pena de mort, però que ha gaudit de l'indult a última hora. Després de disset anys empresonada i amb un fill nascut a la presó, en sortirà. 

Els enemics que ha anat acumulant voldran matar-la d'una vegada per totes. Destaca la cantant i actriu Bebe en un paper protagonista.



Monster Hunter


Si hi ha ganes de cinema de catàstrofes, efectes i grans dimensions podeu fer una sessió doble de 'Godzilla vs. Kong' amb 'Monster Hunter'.


Fa mesos que s'està posposant l'estrena d'aquesta pel·lícula i finament arriba ara. Es tracta d'una història d'acció i terror protagonitzada per Milla Jovovich (s'ha especialitzat en aquest gènere ja no la recordem gairebé fent res que no sigui això).


Basada en un videojoc del qual argumentalment se'n vol allunyar bastant, bàsicament es tracta d'un equip d'elit que ha de lluitar contra una plaga de perillosos i gegantins monstres en un món distòpic.



Nomadland


Fa setmanes que patim per si finalment Disney -propietària també d'aquesta pel·lícula – decidia portar-la directament a plataforma. No ho farà i li dóna cinc setmanes de treva als cinemes, sortosament.

La preferida pels Oscars d'enguany és aquesta història dirigida per Chloé Zao i protagonitzada per Frances McDormand que ens narra, de forma evocadora i profundament humana, la història de Fern, una dona, que després de quedar-se sense feina i amb un futur incert, comença un viatge com a nòmada, al marge de la societat convencional, però creuant-se amb moltes altres persones que també viuen a la carretera, sense pensar gaire en el futur, víctimes d'un sistema al qual no han sabut (o volgut) adaptar-se.


Aquest retrat d'una (petita) part de la societat americana ha captivat públic i crítica per diverses qüestions: la sensibilitat amb què està rodada i explicada, la crítica social que desprèn i la interpretació incontestable de Frances McDormand.

Els qui ja l'han pogut veure parlen d'una experiència sensitiva i emocional que toca el cor. No us la perdeu.



Tom y Jerry


El gat i el ratolí més famosos de la televisió arriben al cinema amb una versió que combina l'acció real amb els dibuixos animats clàssics (a l'estil d''Space Jam' o 'Quien engañó a Roger Rabbit?' per citar un parell de clàssics del gènere estilístic).

El ratolí Jerry s'instal·la al millor hotel de Nova York just abans de la boda del segle. L'encarregada de l'hotel ha de contractar al gat Tom perquè es cruspeixi el ratolí i no arruïni la celebració. Els cops, trencadisses, carreres i somriures diversos estan assegurats, sobretot per als més petits de la casa.

La crítica ha esbudellat la pel·lícula sense compassió. Els nens, però, s'ho passaran molt bé veient-la.



Un efecto óptico


Que aquesta setmana és una de les més importants dels últims mesos, cinematogràficament parlant, també ho fa pensar l'estrena d'aquesta pel·lícula, una altra aposta d'una plataforma – en aquest cas Filmin – que s'estrena ara als cinemes i al mes de juliol a la plataforma.

Dirigida per Juan Cavestany i amb dos dels millors actors espanyols del moment com a protagonistes – Carmen Machi i Pepón Nieto – ens explica com un matrimoni de Burgos viatja a Nova York. Allà descobreixen que les coses no són com esperaven. Ni l'entorn, ni ells mateixos.

Són realment a Nova York? Què està passant?

Pel·lícula transgressora, que sembla una cosa i n'és una altra i que des de l'absurditat i les preguntes incòmodes reflexiona sobre l'edat, la síndrome del niu buit o la monotonia matrimonial.

Es tractaria de la quota de cinema independent d'una setmana d'estrenes que acaricia la perfecció.