La quarta edició del cicle RCC Reus Cultura Contemporània s'internacionalitza

La programació musical del cicle arrencarà el 6 d'octubre i s'allargarà fins al 22 de desembre

Publicat el 18 de setembre de 2023 a les 11:36
Actualitzat el 18 de setembre de 2023 a les 11:47
Una dotzena de concerts, que es realitzaran setmanalment des del 6 d'octubre i fins al 22 de desembre, conformen el programa de la quarta edició del Cicle RCC Reus Cultura Contemporània. El cicle musical enguany fa un pas més i s'internacionalitza amb la presència de dues actuacions dels artistes nord-americanMaita i Henri Herbert

La Regidoria de Cultura i Política Lingüística de l'Ajuntament de Reus, a través de l'Institut Municipal Reus Cultura, en col·laboració amb l'Associació Cultural Anima't, han presentat tota la programació d'aquesta quarta edició del cicle. Daniel Recasens, regidor de Cultura i Política Lingüística, ha subratllat la importància d'aquest cicle, afirmant que "el Reus Cultura Contemporània forma ja part de l’aposta cultural de Reus" i ajuda a complementar l'oferta cultural a la ciutat amb les propostes que es fan als teatres Bartrina i Fortuny, el Festival Accents i les activitats de l'Associació de Concerts, entre d'altres.

D'altra banda, Jacob Dalmau, de l'Associació Cultural Anima't, ha explicat que l'RCC va sorgir durant la pandèmia amb l'esperança "poder tornar a gaudir de la música en directe i fer-ho a la nostra ciutat". D'aquesta idea inicial, el cicle ja porta quatre edicions i enguany s'internacionalitza.

El Cicle RCC es desenvolupa en diversos espais, com ara l'Absenta, el Racó de La Palma, la Taverna Despertaferro i la Sala Polivalent de la Palma. A més, manté col·laboracions amb diverses associacions locals, incloent-hi l'H2O, el Casal Despertaferro, La Bullanga i, per primera vegada, La Kultural.

El programa d'actuació de l'RCC


Així doncs, durant els mesos d'octubre a desembre, es podran gaudir d'actuacions d'artistes del Camp de Tarragona com Slice, Cati Plana, Pau Puig i Sr. Lufthansa; artistes nacionals com Uxue, Ruinosa y las Strippers de Rahola, Pantocrator, Carlota Flaneur i Guillem Roma; així com artistes d'arreu de l'Estat espanyol com Dalila, Paco Moreno, Ghouljaboy i Sandra Monfort.

Els artistes Maita i Henri Herbert, coneguts per acumular més de seixanta milions de visites en un sol vídeo a YouTube, posaran l'accent internacional al festival d'enguany. Es pot consultar tota la programació en aquest enllaç.

La imatge de la quarta temporada de l'RCC pretén rendir homenatge als espais i persones que, al llarg de les dècades, han contribuït a transformar la ciutat musicalment i a iniciar projectes culturals que l'han convertit en un lloc viu i vibrant.

S'inclouen locals emblemàtics de Reus, des dels anys cinquanta fins als esdeveniments més actuals. Mitjançant elements visuals evocadors, es vol celebrar el món de la música que ha ressonat a la ciutat i recordar-ne l'evolució i vitalitat al llarg del temps, oferint un viatge a través de la història musical local.