Tret de sortida a la Festa Major de Santa Tecla 2023 amb La Crida

Cap de setmana ple d'actes per donar el tret de sortida a la festa major de Tarragona

Publicat el 14 de setembre de 2023 a les 11:29
Aquest divendres, 15 de setembre, a les set de la tarda, l'esperada Festa Major de Tarragona començarà amb l'acte inaugural conegut com La Crida. L'alcalde de la ciutat, Rubén Viñuales, convidarà tots els ciutadans a unir-se a la celebració de Santa Tecla, la festa gran de Tarragona. L'esdeveniment tindrà lloc com és tradició a la plaça de la Font, on es rendirà homenatge al Perpetuador d'aquest any, Salvador , i als més de 40 Tecleres i Teclers d'Honor que celebren els seus anys de dedicació a aquesta festa.

[noticiadiari]99/11964[/noticiadiari]

Un cop finalitzi l'acte, l'Esbart Santa Tecla oferirà un ball d'homenatge als protagonistes. Seguidament, des del balcó de l'Ajuntament, la Cobla de Ministrers del Consell Municipal interpretarà el Toc de Crida, seguit d'una Tronada espectacular. L'alcalde proclamarà un enèrgic "Visca Santa Tecla!" des del balcó. Finalment, l'alcalde i el Perpetuador encendran la metxa que posarà en marxa els Onze Morters de Santa Tecla i la primera Tronada a càrrec de la Pirotècnia Martí, de Borriana (Plana Baixa), amb els paperets que inundaran la plaça d'alegria i color.

Un cap de setmana ple d'actes a Tarragona


Amb aquesta cerimònia, s'iniciarà un cap de setmana ple d'actes, incloent la Mostra de Folklore Viu, que en la seva 39a edició porta per títol 'Retalls del vestit'. Aquesta mostra pretén ser un recull dels diferents models de vestits dels diables tradicionals del Camp de Tarragona i comptarà amb la participació de grups com el Ball de Diables de Reus, les Fil·loxeretes de Sant Sadurní d'Anoia, la Farnaca de Cambrils, el Caramot del Vendrell, el gegant Carrasclet de Reus i els Gegants de la Ciutat de Barcelona.

A més, aquest any també es celebra el 40è aniversari del Ball de Diables, una efemèride especial que serà commemorada juntament amb altres entitats com la Víbria, que fa 30 anys, i el Lleó gran i petit, amb 30 i 20 anys d'història, respectivament.

Diumenge serà un dia ple d'emocions amb dues grans cites. A les 12.00 hores, a la plaça de la Font, es durà a terme la Diada de Santa Tecla amb les actuacions dels Xiquets de Tarragona, la Colla Jove Xiquets de Tarragona, la Colla Vella dels Xiquets de Valls i els Castellers de Vilafranca, garantint un espectacle únic.

A les 18.00 hores, a la plaça del nou escenari del Parc Francolí, el grup musical més destacat d'aquest estiu, els The Tyets, oferiran una actuació en companyia d'Arc de Triomf, que actuaran en primer lloc.