Preocupació entre els treballadors per les reestructuracions empresarials a la petroquímica de Tarragona

 La passada setmana es va anunciar que la multinacional química LyondellBasell havia venut la seva planta de la Canonja a l'empresa alemanya Aequita

  • Els treballadors del sector petroquímic de Tarragona es mostren preocupats per les reestructuracions empresarials. -
Publicat el 09 de juny de 2025 a les 10:45

El sindicat CCOO ha manifestat la seva preocupació davant les reestructuracions empresarials que s'estan produint en les empreses petroquímiques de Tarragona. En un comunicat, el sindicat ha recordat que la multinacional química LyondellBasell ha anunciat que ha arribat a un acord per vendre una de les plantes que té al polígon petroquímic de Tarragona a la companyia alemanya Aequita. Concretament, la planta de Tarragona Est, que està ubicada al terme municipal de la Canonja i en la qual treballen 110 persones.

En aquest sentit, CCOO ha assenyalat que "encara no queda clar quants d’aquests treballadors s'incorporaran a Aequita". Davant tot això, el sindicat ha manifestat la seva "preocupació" davant d’aquesta decisió empresarial per les implicacions que "això pot suposar per a les condicions laborals de la plantilla afectada". La previsió és que el procés de compra es completi durant la primera meitat de l'any 2026.

LyondellBasell té dues plantes a Tarragona, la que s'ha venut, a la Canonja, i una altra a Vila-seca. El principal producte que produeix la multinacional a casa nostra són les resines de polipropilè, que s'utilitzen com a matèria primera per a fabricar articles per a la llar i materials per a la construcció, i productes poliolefines avançades, que es fan servir en components per a automoció, aparells elèctrics i canonades.

"Aquests processos suposen un risc per a les plantilles i també per al sector"

CCOO ha manifestat en el seu comunicat que LyondellBasell no és l'única gran empresa del sector químic de la província de Tarragona que en els últims anys està dividint la companyia per vendre's seccions de negoci. Això, asseguren, "suposa un risc per a les plantilles i també per al sector, ja que tenim empreses cada cop més petites, amb menys representació i, per tant, menys força, la qual cosa pot derivar en un empitjorament de les condicions per als treballadors i treballadores".

En aquest sentit, des del sindicat han assegurat que vetllaran perquè això no succeeixi i perquè en aquests processos de venda "es garanteixin els drets i les condicions laborals de les plantilles afectades".