L'Ajuntament de Tarragona vol modificar l'ordenança per limitar l'accés de vehicles a la plaça de la Font

La consellera de Mobilitat, Sonia Orts, ha explicat que "el trànsit que hi ha a determinats moments del dia és un problema"

Publicat el 23 de juliol de 2025 a les 15:55

L’Ajuntament de Tarragona vol limitar l'accés de vehicles a la plaça de la Font a través d'una modificació de l’Ordenança general de convivència ciutadana i ús dels espais públics de Tarragona. Alhora, el consistori tarragoní també vol millorar les operacions de càrrega i descàrrega al municipi, motiu pel qual s'ha convocat la comissió d’estudi de la mateixa el pròxim dimarts 29 de juliol. En aquest sentit, tot i que hi ha un horari que regula l'accés de vehicles de càrrega i descàrrega al nucli antic de la ciutat, moltes vegades aquest s'incompleix.

Aquests incompliments han fet que veïns i veïnes de la Part Alta han mostrat les seves queixes davant d'aquesta situació, així com ho han fet els guies turístics de la ciutat. Davant aquesta situació, l'Ajuntament de Tarragona ha respost amb un moviment per tal de modificar l'ordenança i posar ordre.

Registrar l'estada a través d'una aplicació o obtenir un tiquet d'accés, possibles mesures

En la següent comissió, d’una banda, s’estudiarà la possibilitat que els usuaris de les zones de càrrega i descàrrega de la ciutat hagin d'obtenir un tiquet físic o registrar la seva estada en una aplicació electrònica sense cost. D’aquesta manera, es podrà realitzar un millor control de l’ús de les zones de càrrega i descàrrega, assegurant una major rotació i evitant que hi estacionin vehicles no autoritzats. 

Així mateix, també s’estudiarà reduir els supòsits per als quals està permès l’accés motoritzat a la plaça de la Font, i d'aquesta manera reduir els vehicles que hi poden entrar. La consellera de Mobilitat, Sonia Orts, ha explicat que "el trànsit que hi ha a determinats moments del dia és un problema tant pels veïns com pels visitants d’aquest espai emblemàtic de la ciutat, i l’hem de preservar".