El sindicat STR ha anunciat aquest divendres l'inici d'una campanya a favor d'un coeficient reductor de la jubilació per als treballadors de la indústria química. En una roda de premsa a la seu del Col·legi de Periodistes de Tarragona, els representants del sindicat han assegurat que des del passat mes de març han mantingut contactes amb ajuntaments, forces polítiques i parlaments per tal que donin suport a l'objectiu final: una Iniciativa Legislativa al Congrés dels diputats que permetria equiparar aquest col·lectiu laboral amb el personal de les policies locals, els cossos de bombers o els miners, que també gaudeixen d'aquest reductor.
Segons ha detallat David Navarro, coordinador de les empreses de l'AEQT com a STR i membre del grup promotor, les lleis 40/2007 i 27/2011 emparen aquesta demanda en matèria de Seguretat Social. La mesura afectaria a "tots els treballadors, sense distinció" del sector químic, petroquímic i de refina d'arreu de l'estat espanyol, si bé ara s'estan centrant on aquesta indústria hi té més pes: a Catalunya, a l'Aragó i al País Valencià.
Navarro considera que les "particularitats" del sector els obliguen a prendre aquesta decisió. "A partir de determinada edat hi ha una pèrdua d'aptituds físiques per l'impacte que té l'edat, per l'exposició a agents químics, a sorolls, a estrès, a la càrrega mental, a l'alteració del son pels torns de feina nocturns, etc.".
Carmen Colado, delegada territorial de l'STR, assegura que les condicions laborals són "molt exigents" i que per aquest motiu la proposta ha estat "molt ben acollida" per part dels diferents agents consultats. Fins i tot han aconseguit el suport d'alguns ajuntaments com és el cas de la Canonja, el Morell, Botarell, la Pobla de Mafumet o Cambrils. Tot i això, creuen que necessiten una demostració de força al carrer i per aquest motiu han convocat una manifestació el dia 26 de maig a les sis de la tarda des de la plaça de la Generalitat (davant del Corte Inglés) i que finalitzarà a la plaça de la Font per tal que l'Ajuntament de Tarragona escolti aquestes reivindicacions.
El sindicat STR engega el camí cap a l'avançament de la jubilació dels treballadors del sector químic
El 26 de maig hi ha convocada una manifestació que vol sumar suports socials a una proposta que ja s'està traslladant a ajuntaments, partits i parlaments i que culminarà en una iniciativa legislativa al Congrés
ARA A PORTADA
Publicat el 20 de maig de 2022 a les 11:19
Et pot interessar
-
Societat Reus celebra la 4a Festa de l’Avellana
-
Societat El raval de Robuster i de Sant Pere de Reus seran els protagonistes de la Festa dels Ravals
-
Societat Òmnium Conca de Barberà i Baixa Segarra organitza la segona trobada comarcal de clubs de lectura
-
Societat Oberta la convocatòria de subvencions per a les entitats juvenils de Valls
-
Societat L'Ajuntament del Morell crea unes ajudes per a estudiants amb una partida de 170.000 euros
-
Societat Reus impulsa «Cuina sense fronteres», el projecte guanyador del Premi d’Idees per Promoure l’Ús del Català 2024