Endesa ha finalitzat recentment els treballs de reforma tecnològica d'una línia elèctrica de mitjana tensió a la Conca de Barberà. L'objectiu ha estat reforçar i millorar el subministrament elèctric als municipis de Conesa i Savallà del Comtat, en aquesta comarca del Camp de Tarragona.
L'actuació ha consistit a renovar 2.100 metres de cablejat d'aquesta estesa de 25 kV i substituir els antics pals de fusta (32) i formigó (1), que ha havien acabat la seva vida útil. En el seu lloc i seguint la mateixa traça, s'han erigit 14 torres metàl·liques, molt més resistents i robustes de cara a aguantar les inclemències meteorològiques i el desgast ordinari pel fet d'estar ubicades en un entorn natural. La infraestructura resultant guanya en fiabilitat, la qual cosa es tradueix en menys incidències.
A més, les noves torres ja s'ha construït adaptades al 100% amb els pertinents dispositius de protecció de l'avifauna. Així, els tradicionals aïlladors de vidre s'han canviat per uns de nova tecnologia fabricats amb material polimèric. Aquest aïllament, fabricat a partir d'un compost a base de fibra de vidre i silicona, aporta significatius avantatges respecte als anteriors.
En concret, tenen un pes més lleuger i major resistència a les inclemències meteorològiques com la calamarsa, les pedregades, o les descàrregues de llamps; o el vandalisme, com els trets dels caçadors. Els nous, de més longitud, permeten reduir el risc elèctric en el moment en què una au que reposa en una torre aixeca el vol, ja que a l'estendre les ales hi pot haver contacte amb un cable i produir-se un arc elèctric.
Endesa millora una línia elèctrica de mitjana tensió a la Conca de Barberà
Els treballs, fets a Conesa i Savallà del Comtat, han suposat una inversió de 97.000 euros.
Ara a portada
-
-
-
Successos Comença el judici contra l'home acusat d'asfixiar la seva parella en un hotel de Salou el 2023 TarragonaDigital
-
Societat L'Ajuntament de Reus aplica nous tractaments per disminuir les plagues i les seves afectacions TarragonaDigital
-
Política ERC alerta que l'Ajuntament de Tarragona s'exposa a indemitzacions milionàries pel contracte de la brossa TarragonaDigital

- Albert Oliva
- Responsable de l'edició Alt Camp i l'edició Conca de Barberà de TarragonaDigital
Publicat el 19 de desembre de 2023 a les 10:08
Actualitzat el 19 de desembre de 2023 a les 10:09
Et pot interessar
-
Societat Cunit acull la Carrerada de Santa Coloma 2025 amb dues rutes per a gaudir del patrimoni i la natura
-
Societat Arriba la 13a edició de la Fira del Vehicle de Valls
-
Societat Montblanc viu una Setmana Santa d’intensa activitat turística a les portes de la Setmana Medieval
-
Societat El Patronat Municipal d'Esports de Valls obre les inscripcions de la temporada d'estiu